معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور:
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: 300 مرکز یادگیری محلی در کشور فعال ، طی 3 سال اخیر ، هزارو 500 مرکز یادگیری محلی نیز در کشوراه اندازی خواهدشد.
کد خبر: ۳۵۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷ 05 January 2017

به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل آموزش وپرورش خراسان شمالی پرویز کوثری درهمایش تجلیل از فعالان نهضت سوادآموزی گفت: مراکز یادگیری فرصتی مهم برای تلفیق سواد آموزی با مهارت های زندگی ، اجتماعی، حقوق شهروندی و شغلی است .

وی افزود: این مراکز در راستای توانمندسازی جوامع محلی، پاسخگویی به نیازها و جلب مشارکت آنها در اداره امور راه اندازی شده است  زیرا افراد در این مراکز در کنار سواد آموزی، مهارت های زندگی به مردم آموزش داده می شود.

 

کوثری عنوان کرد: دولت و تمامی دستگاهها مکلف هستند که پیام خود را از طریق این مراکز اعلام کنند و سازمان برنامه و بودجه نیز مکلف شده که هماهنگی های لازم را انجام بدهد.

وی با اشاره به اینکه تحقق برنامه‌های سوادآموزی و افزایش تقاضای موضوع سوادآموزی در جامعه مستلزم مشارکت همگانی است،باید تمام دستگاه های اجرایی  در ریشه کنی بیسوادی مشارکت داشته باشند.

کوثری با اشاره به اینکه کاهش سواد توسعه پایدار را با مشکل مواجه می‌کند، تصریح کرد: سه شاخص اصلی توسعه انسانی جامعه را نرخ سواد، امید به زندگی و درآمد سرانه است و  امید به زندگی و درآمد سرانه اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه نرخ سواد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مشارکت و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در سرعت بخشی سوادآموزی تاثیر بسزایی دارد، عنوان کرد:  علاوه بر  دستگاه‌های فرهنگی به ویژه رسانه‌های ارتباط جمعی هستند که این رسانه‌ها نیز تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ سوادآموزی خواهند داشت.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی هر قدر سطح آگاهی عمومی افزایش پیدا کند، شاهد بهبود نسبی وضع زندگی مردم خواهیم بود.

کوثری  با بیان اینکه چرا بی‌سوادی پایان نمی‌یابد، گفت: مهم‌ترین عامل بی‌سوادی عدم انگیزه فرد بی‌سواد است بر اهمیت سوادآموزی از طریق مسئولان و افراد متنفذ کمتر تاکید شده و جامعه بی‌سوادی را به عنوان یک نقص اجتماعی تلقی نمی‌کند بنابراین در برابر بی‌سوادی واکنشی نشان داده نمی‌شود.

کوثری با اشاره به اینکه بی‌سوادی در جامعه باید ریشه‌کن شود، گفت: ارتقا سطح سواد مهم‌ترین راهکار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

.وی با بیان اینکه،  جهل عامل عقب ماندگی است همچنین افراد بی سوادی آسیب پذیر و آسیب رسانان جامعه اندگفت:  مبارزه با جهد و بی‌سوادی که یک معضل اجتماعیست، وظیفه همه آحاد مردم و مسوولین است.

معاون پشتیبانی و توسعه نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه در پایان سال 1404 باید از لحاظ علم و دانایی در منطقه جایگاه نخست را داشته باشیم، گفت: فراگیر علم و دانش سواد درجامعه ضروری است و باید آنرا ترویج دهیم.                                                                                                                                                                                   

کوثری در ادامه باین کرد: جهل باعث می شود که رجوع به یادگرفتن نداشته باشیم بنابراین باید اطلاعات در جامعه به روز کسب کنیم تا در  مهارتهای اجتماعی، تربیتی نقش مهمی در زندگی ایفا کنیم.

گفتنی است، همایش تجلیل از 52 فعال درون سازمانی عرصه سوادآموزی استان با حضور پرویز کوثری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور در سالن اجتماعات بانک ملی شهرستان بجنوردبرگزارشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار