صالحی امیری:
حجت الاسلام علی اکبر صفری اظهارکرد: طی سال جاری 48 وقف جدیدالکشف شامل زمین زراعی، باغ، منزل مسکونی و واحد تجاری شناسایی شده است.
کد خبر: ۳۵۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴ 12 January 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ،معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از شناسایی 48 وقف جدیدالکشف در استان خبرداد.
حجت الاسلام علی اکبر صفری  اظهارکرد: طی سال جاری 48 وقف جدیدالکشف شامل زمین زراعی، باغ، منزل مسکونی و واحد تجاری شناسایی شده است.
وی ادامه داد:از این تعداد 29 مورد با استشهاد محلی شناسایی و مابقی از طریق نظریه اداره تحقیق اوقاف استان شناسایی شده اشت.
صفری با بیان اینکه طی سال جاری 78 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است، افزود: وقف‌های سال جاری متناسب با نیاز استان در بخش‌های قرآنی ، بهداشت و درمان و ازدواج جوانان به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین وقف جدید با 18 مورد مربوط به شهرستان فاروج است، گفت: کمترین وقف نیز با هشت مورد در شهرستان مانه و سملقان به ثبت رسیده است.
صفری با بیان اینکه بیشتر موقوفات استان با نیت عزاداری امام حسین (ع) به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: باید براساس نیازسنجی ها موقوفات جدید را به سمت بهبود و حل مشکلات و نیازهای روز جامعه رواج دهیم.
وی یادآورشد: خراسان‌شمالی دارای بیش از پنج هزار موقوفه است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار