ایده اش حرف ندارد، زن است اما همتی جانانه دارد و سال‌هاست که برای راه اندازی چنین نمایشگاهی تلاش کرده است.
کد خبر: ۳۶۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 22 January 2017
ایده اش حرف ندارد، زن است اما  همتی جانانه دارد و  سال‌هاست که برای راه اندازی چنین نمایشگاهی تلاش کرده است.
قدم در نمایشگاهش که می گذاری، وارد دنیای کودکانه و رنگینی می شوی. هر کدام از نقاشی ها برای خود حرفی دارد و داستانی. 
یکی، هیولایی را با شکل و شمایلی که خودش تصور می کند به تصویر کشیده و دیگری از سبزه زار و گل و گیاه تصویرسازی کرده است. شاید آن موقع که آن ها با قلم های رنگارنگ خود بر تن بی جان کاغذ می کشیدند خودشان هم نمی دانستند نقاشی هایشان قرار است روزی باعث و بانی کاری خیر شود و بخشی کوچک از هزینه های درمان کودکان سرطانی شود. 
کودکانی که روزی مانند آن ها مداد رنگی در دست می گرفتند و تصویر خورشید و نور و امید را بر کاغذهای بی رنگ می کشیدند اما حالا دیگر توانی برای در دست گرفتن قلم ندارند، روزگاری آن ها هم تصویر هیولا را خلق می کردند و امروز هیولای سرطان به جانشان افتاده است.
 بسیاری از خانواده های این کودکان درمانده هستند و از عهده درمان فرزندان بیمار خود بر نمی آیند. اما کودکانی هستند که به یاد دوستان بیمارشان هستند و با دستان کوچک خود نقاشی هایی را خلق کرده اند و بر در و دیوار نمایشگاه چسبانده اند تا رهگذران با دیدن آن ها دمی از هیاهوی زندگی دور شوند و از این نقاشی ها دیدن کنند. آن ها نقاشی هایشان را  با همت مربی خود در معرض دید عموم گذاشته اند.
کودکان 4 تا 11 ساله با دستان کوچک خود تصاویر زیبایی خلق کرده اند و آن ها را با جان و دل در معرض نمایش عموم گذاشته اند.  حالا آن ها هم خوشحال هستند از این که می توانند مانند دیگران درآمدی داشته باشند و با همه کوچکی خود به دوستان بیمارشان یاری برسانند. دل آن ها نیز مانند دل های بزرگ ترها از درد و رنج همنوعان بیمارشان می تپد و فکر آن ها لحظه ای از ذهنشان بیرون نمی رود. 
آن ها رنگ، قلم مو و کاغذ را به مدد گرفته اند تا بتوانند آن چه را که در ذهن دارند، به تصویر بکشند و اکنون جانانه تابلوهای نقاشی خود را دانه به دانه بر در و دیوار نمایشگاه کوبیده اند تا این گونه بگویند که آن ها هم در صحنه یاری حاضرند.
حاضران در نمایشگاه با دقت زیادی به تابلوهایی که شاهکار کودکان است چشم دوخته  و برخی از آن ها میخکوب شده اند. یکی با دست به کناری اش یک نقاشی را که بی شباهت به طرح کوبیسم نیست، نشان می دهد و با شگفتی می گوید: «واقعا این تصاویر را کودکان کشیده اند؟ خیلی زیباست.» آن دیگری از چند تابلویی که به دیوار دیگری نصب شده است نمی تواند دل بکند و می خواهد یکی از آن ها را انتخاب کند اما به گفته خودش بسیاری از این نقاشی ها آن قدر زیبا و جذاب هستند و حس خوب کودکانه را به درستی منتقل می کنند که دلش نمی آید فقط یکی از آن ها را بخرد، با وسواس زیادی به هر تابلو نگاه می کند تا بهترین آن ها را انتخاب کند.
 او می گوید: با این که سبک و سیاق نقاشی ها را به خوبی نمی شناسد اما محو زیبایی آن ها شده است و از آن جایی که هزینه خرید آن‌ها عاید کودکان سرطانی می شود، با جان و دل می خواهد چندین تابلو بخرد تا او نیز سهم کوچکی در این کار خیر داشته باشد. یکی دیگر از حاضران هم چنین اقداماتی را برای رفع مشکل نیازمندان و بیماران ستودنی می داند . البته وی عقیده دارد بهتر است قبل از برپایی چنین نمایشگاه هایی فرهنگ سازی گسترده انجام گیرد تا مردم بدانند که پشت انجام چنین کارهایی، نیت خیرخواهانه وجود دارد و استقبال بیشتری داشته باشند.
2 سال است که 100 کودک 4 تا 11 ساله در آموزشگاه نقاشی، رنگ ها را با هم ترکیب کرده اند و هر یک خلاقیتی به خرج داده اند تا بتوانند تماشاگران بیشتری را جذب کنند تا نقاشی هایشان را به نفع کودکان سرطانی خریداری کنند. آن ها با همان دستان کوچکشان 450 اثر خلق کرده اند. 
هر روز منتظرند تا مردم بیشتری به نمایشگاهشان بروند و کمک حال همنوعان بیمار خود باشند با این که رنگ و لعاب در این نمایشگاه زیاد است اما این نمایشگاه تاکنون رنگ مسئولان را به خود ندیده است. 
چنان که «زینب قائنی» مدیر آموزشگاه نقاشی و بانی کار این نمایشگاه ، از حمایت نکردن مسئولان گلایه دارد و انتظار داشته است از  این نمایشگاه که به نفع کودکان بیمار برپا شده است، استقبال بیشتری می شد. فقط مدیر کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان از این نمایشگاه بازدید کرده هر چند هنوز موعد نمایشگاه به اتمام نرسیده و او هم چنان به استقبال گرم مردم امیدوار است. البته وی به اطلاع رسانی گسترده در فضای مجازی و یا نصب بنرهای مختلف در شهر هم اشاره می کند و می گوید: با توجه به این تبلیغات انتظار می رفت که استقبال بیشتری از این نمایشگاه که به نفع کودکان سرطانی برپا شده است انجام شود. وی هر چند تا کنون این استقبال را زیاد مطلوب نمی داند اما به احتمال زیاد زمان بازدید از نمایشگاه را تا پنج شنبه تمدید خواهد کرد./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار