حجت الاسلام عظیم آسوده :
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد اعلام کرد: براساس قانون سه هکتار از اراضی پیرامون امامزاده سید اسماعیل (ع)باباامان بجنورد به مالکیت اوقاف منتقل شده است.
کد خبر: ۳۶۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 22 January 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل اوقاف وامورخیریه خراسان شمالی ،رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد در پاسخ به این سوال که شهرداری بجنورد اعلام کرده است که اداره کل اوقاف خراسان شمالی 40 هکتار از اراضی پیرامون بقعه امام زاده سید اسماعیل در باباامان را تصرف کرده، اعلام کرد: این حرف ادعایی بیش نیست و براساس قانون سه هکتار از اراضی پیرامون آن بقعه به مالکیت اوقاف منتقل شده است.
حجت الاسلام عظیم آسوده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد در این باره اظهار کرد: اخیرا در رسانه ها منعکس شد که شهرداری و شورای شهر بجنورد اعلام کرده اند که اداره کل اوقاف استان 40 هکتار از اراضی پیرامون بقعه امام زاده اسماعیل از نوادگان امام موسی کاظم ( ع ) که در منطقه باباامان شهر بجنورد تدفین است را تصرف کرده است.
حجت الاسلام آسوده با تصریح بر این مطلب که تصرف این 40 هکتار ادعایی بیش نیست، اعلام کرد: بر اساس قانون گورستان های متروکه همچنین بقاع متبرکه و گورستان های پیرامون این بقاع باید به مالکیت ادارات اوقاف منتقل شوند.
وی با اعلام اینکه تصاویر قدیمی حکایت از آن دارد که از قدیم در محل باباامان کنونی، پیرامون بقعه امام زاده سید اسماعیل گورستان بوده، عنوان کرد: مبتنی بر همین مستندات تصویری قدیمی، سه هکتار از پیرامون این بقعه به مالکیت این اداره کل منتقل شده است.
وی همچنین با یادآوری این مطلب که انتقال این مالکیت بر اساس مستندات انجام و سازمان ثبت و اسناد استان نیز آگهی این انتقال را در روزنامه های کثیر الانتشار چاپ کرد، افزود: یک سال و نیم قبل صدور سند و انتقال مالکیت این بقعه و سه هکتار از پیرامون آن به این اداره کل انجام شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد در ادامه تصریح کرد: درصورتیکه شورای شهر بجنورد این اداره کل را دعوت کند، درباره این موضوع به آنان پاسخ خواهیم داد.
وی تاکید کرد: این بقعه برای عموم است و هیچ حصارکشی پیرامون آن انجام نخواهد شد.
حجت الاسلام آسوده در خاتمه درباره مرمت و زیباسازی بنای بقعه امام زاده اسماعیل اعلام کرد: این مرمت و زیباسازی نیازمند بیش از یک میلیارد تومان اعتبارات است که در صورت تامین این اعتبار مورد نیاز مرمت و زیباسازی آن انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار