قربانی مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی :
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در تلاش هستیم تا با متقاعد کردن قانونگذاران استخدام معلولان در ادارات را از ۳ درصد به ۵ درصد افزایش دهیم .
کد خبر: ۳۶۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳ 24 January 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل بهزیستی خراسان شمالی؛ مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به مفاد قانون جامع حمایت از معلولین٬ فعالیتهایی که ادارات میتوانند به معلولین جهت استخدام اختصاص دهند را تشریح کرد و با گلایه از برخی ادارات بخاطر مقاومت و فرار از قانون استخدام معلولان گفت: در تلاش هستیم تا با متقاعد کردن قانونگذاران استخدام معلولان در ادارات را از ۳ درصد به ۵ درصد افزایش دهیم .

قربانی با بیان اینکه شرایط اشتغال سال آینده هنوز مشخص نیست٬ ولی در سال گذشته در برخی ادارات مانند امور مالیاتی و محیط زیست استخدام معلولین را شاهد بوده ایم٬ گفت: ما در حال حاضر ۴۰۰ دانشجوی معلول درحال تحصیل داریم و حدود ۴۷۰ فارغ التحصیل معلول با مدرک لیسانس و فوق لیسانس متقاضی کار در حوزه معاونت اشتغال این سازمان ثبت نام کرده اند که ناگزیریم برای تأمین اشتغال معلولان قانونگذاران را متقاعد به افزایش درصد استخدام معلولان نماییم که نظارت مسئولان ارشد استانی نیز بر عملکرد استخدامی ادارات تأثیرگذار خواهد بود .

قربانی همچنین گفت : بهزیستی استان ۸ درصد از مجموع استخدامی هایش را به معلولان اختصاص داده است که دلیل عمده آن نیز اجرای صحیح قانون از سوی خودمان برای ترغیب سایر ادارات جهت عمل به قانون استخدام معلولان میباشد .

قربانی در پایان دادگستری استان را یکی از دستگاههای برتر در زمینه جذب معلولان عنوان کرد که حتی مورد تقدیر مقامات کشور نیز واقع شده است و افزود: معلولان دارای توانایی های بالقوه ای هستند که با بارور شدن این توانمندیها در محیط های اشتغال تحسین همگان را برانگیخته اند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار