رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین:
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین از کشف و ضبط ۱۰ هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۳۶۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 24 January 2017
سیامک بابایی فر  در گفتگو با تابناک قزوین اظهار کرد: بیش از ۱۰ هزار قلم انواع لوازم ارایشی و بهداشتی در بازرسی ها از سطح واحدهای صنفی کشف و جمع اوری شد که پس از تشکیل پرونده برای صدور رای قطعی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارجاع می شود.

وی افزود: اکثر غریب به اتفاق کالاهای لوازم ارایشی که در سطح بازار ها عرضه می شود به صورت قاچاق به کشور وارد می شود، ضمن اینکه سهم تولیدات داخلی در این زمینه پایین است و مانند تلفن همراه نیازمند واردات است.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین تاکید کرد:  البته به این معنی نیست که تمام لوازم آرایشی های موجود در واحدهای صنفی از راه قاچاق تامین می شود، اما سهم تولید داخلی و قانونی در  زمینه  تولیو لوازم ارایش و گوشی تلفن همراه بسیار کم است.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات صنف لوازم آرایشی و بهداشتی کالاهای تاریخ مصرف گذشته و تقلبی است افزود :  به طوری که این این کالای تقلبی و تاریخ مصرف گذشته به آرایشگاه های زنانه عرضه می شود و در دیگر صنف های مرتبط با لوازم آرایشی و بهداشتی سرایت می کند.

وی با اشاره به بازرسی های مشترکی که با دانشگاه علوم پزشکی از واحدهای صنفی به عمل می آید، لوازم آرایشی های غیرقانونی کشف شده با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال می شود.

بابایی فر افزود : اگر لوازم آرایشی و بهداشتی به اندازه کافی تولید شود  حجم قاچاق این کالا در بازار کمتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: البته سازمان صنعت، معدن و تجارت در این حوزه تنها وظیفه نظارت را برعهده دارد و به طور مستمر از واحدهای صنفی و مراکز  توزیع کننده این لوازم  بازدید می کند

بابایی فر  خاطر نشان کرد: در راستای نظارت بر عرضه لوازم ارایش و بهداشتی گشت های مشترک  متعددی به همراه دانشگاه علوم پزشکی  در سطح بازار صورت می گیرد.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان ص. م‌ت اعلام کرد: حدود ۱۰ هزار قلم لوازم آرایشی تقلبی و تاریخ مصرف گذشته از سطح واحدهای صنفی استان جمع آوری شد.

بابایی فر ضمن تاکید بر ضرورت  فرهنگسازی و اطلاع رسانی بیشتر  در این خصوص ادامه داد: برای مبارزه با تخلفات  لوازم آرایشی نباید تنها به اعمال فیزیکی تکیه کرد و همه دستگاه ها باید با ایجاد بسترهای اطلاع رسانی و فرهنگی در جهت کاهش و پیشگیری این موضوع تلاش کنند.

وی افزود : مسئله تنها قاچاق نیست و بانوان باید هنگام خرید دقت کنند از خرید کالای تاریخ مصرف گذشته خودداری کنندو تا جای ممکن از مراکز معتبر خرید کنند.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین  در پایان گفت : در پاسخ به جایگزین طرح شبنم گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت در نظر دارد یک سامانه ملی تحت عنوان «کد رهگیری کالا» ایجاد کند که به وسیله آن می توان از صحت و تاریخ مصرف کالا اطمینان حاصل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار