معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سال تحصیلی جاری، 3.7 درصد دانش آموزان دوره متوسطه در این استان از ادامه تحصیل بازماندند که بیشترین آن با 142 نفر مربوط به دانش آموزان مانه و سملقان است.
کد خبر: ۳۷۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 02 February 2017
عباس سعیدی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال یکهزار و 198 دانش آموز متوسطه اول و یکهزار و 73 دانش آموز متوسطه دوم نتوانستند در کلاس های درس جذب شوند.
وی در باره علت جذب نشدن دانش آموزان متوسطه اول در مدارس گفت: ممانعت والدین و تعصب فرهنگی و قومیتی نخستین علت در این زمینه است به طوری که علت ترک تحصیل 271 نفر از این دانش آموزان ممانعت والدین بوده و 101 نفر از آن ها هم به علت های تعصب قومی و فرهنگی خانواده ها از تحصیل بازمانده اند.
وی افزود: بر اساس پیگیری های انجام شده، امسال علت ترک تحصیل 197 نفر از دانش آموزان متوسطه اول ازدواج بوده و 197 نفر نیز علت این امر را عدم تمایل به ادامه تحصیل اعلام کرده اند.
سعیدی خاطرنشان کرد: 97 نفر از این دانش آموزان نیز به علت اشتغال به کار، 72 نفر به علت نبود سرویس مدرسه و وجود مشکل رفت و آمد، 12 نفر به علت بیماری، 9 نفر به علت زندانی شدن و 9 نفر نیز به علت کبر سن از حضور در کلاس های درس بازماندند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود در باره علت بازماندن از تحصیل دانش آموزان متوسطه دوم گفت: امسال یک هزار و 235 دانش آموز متوسط دوم بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شدند که از این تعداد 162 نفر در کلاس ها جذب شده و یکهزار و 73 نفر از ادامه تحصیل بازماندند.
سعیدی گفت: اشتغال به کار، عمده ترین علت ترک تحصیل و بازماندن از حضور در کلاس های درس این دانش آموزان است به طوری که علت عدم حضور 889 نفر از دانش آموزان اشتغال به کار عنوان شده است.
استان خراسان شمالی افرون برر 141 هزار دانش آموز در مقاطع گوناگون تحصیلی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار