مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: حوادث ناشی از کار از ابتدای امسال تاکنون در این استان به مدت مشابه پارسال 50 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۷۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 14 February 2017
دکتر بابک سلحشور سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: در سال جاری 11 نفر از شهروندان این استان در حین کار جان خود را از دست داده اند این در حالی است که پارسال در همین مدت 22 نفر در حوادث کار جان خود را از دست داده بودند.
وی بر آگاه سازی شهروندان در فعالیت های مختلف اقتصادی برای رعایت نکات ایمنی تاکید کرد و افزود: در این راستا باید دستگاه های مربوطه بیشتر به فرهنگ سازی بپردازند و همچنین رسانه ها در این موضوع باید بیشتر آگاه سازی کنند و نکات ایمنی را مد نظر کارگران و سایر فعالان در حوزه اقتصاد قرار دهند.
وی با بیان اینکه آمار این اداره کل با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی متفاوت است افزود: این اداره کل بیشتر بحث کارگر و کارفرما را مد نظر قرار می دهد.
در استان خراسان شمالی افزون بر 300 واحد تولیدی صنعتی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریالی و اشتغال 11 هزار نفر فعالیت دارند که سهم معدن در بخش سرمایه گذاری حدود 15 درصد و اشتغال نیز حدود 10 درصد است.
به گزارش ایرنا، سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با 39.6 درصد، صنعت با 24.3 درصد و خدمات 36.1 درصد است.
این استان بیش از 100 هزار نفر بیمه شده اصلی زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی دارد که با افراد زیر پوشش به بیش از 320 هزار نفر می رسد.
هم اکنون خراسان شمالی 940 هزار نفر جمعیت دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار