احمد زیبایی خبر داد:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: ١٤ اسفند امسال شهرستان دارالمصلین شیروان میزبان همایش تجلیل از فعالان و پیشکسوتان تعزیه ‌خوان خراسان شمالی است.
کد خبر: ۳۷۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 14 February 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ احمد زیبایی در نشست هماهنگی و برنامه ‌ریزی همایش تجلیل از فعالان و پیشکسوتان تعزیه استان در شیروان در جمع اعضای انجمن تعزیه شیروان از میزبانی این همایش در چهاردهم اسفند در شیروان خبر داد.

وی گفت: این همایش به مناسبت دهه فاطمیه در شیروان انجام خواهد گرفت و برگزاری نشست‌های تخصصی هم در آن پیش‌بینی‌ شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان برگزاری نمایشگاه فاطمیون، اجرای برنامه‌های تعزیه در محل سالن غدیر، کارگاه‌های آموزشی، تجلیل از فعالان و پیشکسوتان عرصه تعزیه در استان و مداحی را از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده برشمرد.

 زیبایی اظهار داشت: آنچه امروز جهان شیعه را در دنیا سربلند و پرافتخار کرده وجود مکتب امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) و اهل بیت است.

وی از اهل‌البیت(ع) به عنوان مایه خیروبرکت در زندگی انسان‌ها یاد کرد و افزود: اگر می‌خواهیم سعادتمندی دنیا و آخرت نصیب ما شود در این مسیر باید حرکت کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شیروان بیان داشت: همواره باید سیره و راه ائمه سرمشق و الگوی جامعه اسلامی ما قرار گیرد تا سعادت دنیا و آخرت نصیب ما بشود.

زیبایی گفت: ما هم در راستای ترویج تعالیم دینی و سیره ائمه همایش سوگواره و تعزیه‌خوانی را پیش‌بینی کرده‌ایم تا اینکه بتوانیم در راه الگوگیری از درس‌های عاشورا و حماسه حسینی و آشنایی بیشتر نسل سوم با انقلاب اسلامی و آموزه‌های دینی قدمی برداشته باشیم.

 وی تصریح کرد: تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی تنها نمایش دینی و مذهبی ایران است که اساسا جلوه‌ای از فرهنگ که ریشه در تاریخ مذهب ادبیات و اندیشه مردم و سابقه در فرهنگ مردم دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار