مسئول معاونت خدمات شهری شهرداری بجنورد گفت: در هرروز حدود ۱۳۰ تن زباله توسط ۲۴۲ پاکبان از سطح شهر بجنورد جمع‌آوری می‌شود.
کد خبر: ۳۷۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 14 February 2017

یوسفعلی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون 11انبار ضایعاتی غیرمجاز در سطح شهر پلمب‌ شده است اما به‌واسطه گردش مالی زیاد برای دلالان این حرفه همچنان پدیده زباله گردی در شهر وجود دارد.

وی افزود: تنها راه مقابله با زباله گردی اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ است و تنها با همکاری و مشارکت مردم امکان‌پذیر است تا طرح ساماندهی زباله گردها نیز اجرایی شود.

مسئول معاونت خدمات شهری شهرداری بجنورد بابیان اینکه حوزه زیباسازی به لحاظ تنوع کارهای هنری و فرهنگی و وجود نقدها و نکته نظرات گوناگون چالش‌های فراوانی دارد، گفت: احداث و مرمت سردیس‌های شهری نظیر دو سردیس آیت‌الله طالقانی و سردیس جهان‌پهلوان تختی، ساخت و نصب المان شطرنج در پارک شهر، ساخت و نصب المان پنبه‌زن که نماد یکی از مشاغل گذشتگان است و نصب المان طاووس و پاکبان در آینده‌ای نزدیک یکی از عمده فعالیت‌های حوزه زیباسازی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته بازسازی و استفاده بهینه از المان‌های فرسوده یک نوآوری محسوب می‌شود، ما نیز با تبدیل کیوسک قدیمی تلفن همگانی به آکواریوم و نصب آن در مرکز شهر توانستیم سبب استقبال شهروندان را از این طرح فراهم آوریم.

رستمی گفت: ما در حوزه زیباسازی با توجه به نگاه فرهنگی که داریم و پایین بودن سرانه مطالعه در کشور و استان با طراحی کیوسک‌های کوچک کتابخانه و نصب در پیاده‌روها سعی در نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی را داریم که اداره فرهنگ و ارشاد نیز جهت تجهیز این کتابخانه‌ها و تهیه کتاب قول مساعد جهت همکاری با واحد زیباسازی را داده است.

مسئول معاونت خدمات شهری شهرداری بجنورد بابیان اینکه ساماندهی نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر نیز امری ضروری است گفت: تخلیه نخاله‌های ساختمانی در اطراف شهرها باعث بروز انواع بیماری‌ها و افزایش پشه خاکی می‌شود که نخاله‌های ساختمانی باید در محل‌های تعیین‌شده از سوی سازمان پسماند با اخذ مجوز تخلیه شود و در غیر این صورت رانندگان متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رستمی با اشاره به شلوغی بازارها در اسفندماه و خرید شب عید گفت: به‌منظور رفع سد معبر و رعایت بهداشت شهری ماهی قرمز سفره عید فقط در محل‌های تعیین‌شده مجاز به‌فروش می‌رسد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار