مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری 300 هزار اصله نهال شناسنامه دار در این استان 28 هزار کیلومتر مربعی آماده توزیع می شود.
کد خبر: ۳۷۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 14 February 2017
علی اصغر شریکیان سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: این نهال ها شامل گونه های سیب پایه رویشی، هلو، شلیل، بادام، گیلاس، آلبالو و ... برای 10 تولید کننده نهال استان در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان است.
وی با بیان اینکه نهال های شناسه دار تحت آزمایشات قرار گرفته و قابلیت عرضه را دارند گفت: همچنین دو واحد تولید کننده پسته در بجنورد و جاجرم فعالیت دارند که پیش بینی می شود 50 هزار نهال پسته تولید شود.
شریکیان همچنین از دو واحد تولید کننده گل محمدی و گیاهان دارویی در بجنورد و شیروان خبر داد و افزود: پیش بینی می شود که 100 هزار قلمه ریشه دار گل محمدی تولید شود و در اختیار متقاضیان قرار گیرد زیرا که ظرفیت های خوبی برای تولید گل محمدی و گیاهان دارویی در این استان فراهم شده و امکان توسعه آن وجود دارد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سیاست های این طرح عرضه نهال شناسه دار، انجام نظارت در توزیع و جابجایی نهال، برنامه برای احداث باغات مادری و تولید نهال مادری می باشد.
به گفته شریکیان این استان دارای 14 نهالستان است که 10 نهالستان هسته دار و دانه دار، دو نهالستان پسته و دو نهالستان شامل تولید گیاهان دارویی و گل محمدی می باشد.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 تن انواع محصول کشاورزی زراعی و باغی و همچنین دامی تولید می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار