معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در تازه ترین نشست کارگروه اقتصادی و تولیدی ستاد پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری که سه شنبه برگزار شد، خطاب به دستگاه های اجرایی تأکید کرد که که طرح های جدیدی به عنوان جایگزین طرح هایی که به دلایل مختلف اجرایی نشده اند، به ستاد و بانک های عامل معرفی کنند.
کد خبر: ۳۷۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 15 February 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری خراسان شمالی، محمود دلپسند در این نشست با بیان این که سفر خردادماه 94 ریاست جمهوری به این استان ظرفیت های جدید برای توسعه استان فراهم کرد، گفت: باید این سفر و مصوبات و اعتبارات آن را مغتنم بشماریم و دستگاه های اجرایی به ویژه سازمان های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برای طرح هایی که متقاضیان آن ها در مرحله اجرا به هر دلیل با مشکل مواجه شده اند، طرح های جایگزین با مجری صاحب صلاحیت معرفی کنند.
وی هم چنین خواستار آن شد که بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات به طرح های معرفی شده ستاد، برخورد سهل تری در چارچوب مقررات خود داشته باشند و تصریح کرد: باید روند اعطای تسهیلات و تکمیل و بهره برداری طرح هایی که در فرایند اجرا قرار گرفته اند، تسریع و موانع پیش روی سرمایه گذاران آن ها برطرف شود.
وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی توجه داشته باشند که بنیاد برکت هم اغلب از طرح هایی حمایت می کند که به بهره برداری رسیده یا آماده بهره برداری است و در آن ها مشارکت می کند.
وی درباره طرح های تولیدی مربوط به سازمان اتکا هم خاطرنشان کرد: ضمن این که سازمان های برنامه و بودجه و جهاد کشاورزی استان برای تخصیص سریعتر اعتبارات و تأمین زیرساخت طرح های اتکا به ویژه تأمین آب و گاز اهتمام دارند، این سازمان هم باید برای اجرای طرح های توسعه ای خود تا مرحله تولید و بهره برداری کامل تلاش کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هم چنین تأکید کرد: در مورد آن دسته از سرمایه گذارانی که برای اجرای طرح های خود زمین از منابع دولتی دریافت کرده اما طرح های آن ها راکد است، اخطار قانونی صادر شود تا چنان چه فعالیتی انجام نگرفت، برای خلع ید آنان اقدام شود.
دلپسند لزوم آسیب شناسی فرایند تعریف و معرفی طرح ها را نیز یادآور شد و گفت: در مورد بعضی از این طرح ها که در کارگروه بررسی شده است، به نظر می رسد در انتخاب اولیه آن ها یا مشارکت در اجرا توجه لازم نشده یا این که متقاضی و سرمایه گذار، آشنایی کافی با این حوزه نداشته است یا هدف گذاری متفاوتی داشته و با نیت دیگری درخواست داده و یا طولانی شدن فرایند اداری و نرخ بهره بانکی موجب انصراف احتمالی آنان بوده است که همه این موارد باید مشخص و تعیین تکلیف شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری، در این جلسه ضمن بررسی آخرین وضعیت اجرایی و پرداخت تسهیلات به چند طرح تولیدی مصوب کارگروه، مقرر شد اجرای تعهدات سازمان اتکا و بنیاد برکت در این خصوص پیگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار