رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی از اعزام هیات تجاری و بازاریابی به کشورهای آلمان و فرانسه خبر داد.
کد خبر: ۳۷۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 16 February 2017
محمد صمدی پنجشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: سفر این هیات 38 نفره متشکل از تجار و بازرگانان در بخش های مختلف صنعت، تجارت، کشاورزی، گردشگری و موادغذایی و شماری از مدیران کل دستگاه های اجرایی در حوزه های اقتصادی به مدت یک هفته است.
وی با بیان اینکه این هیات سوم اسفند ماه سال جاری اعزام می شود، افزود: هدف از اعزام این هیات مطالعه بازار و امکان سنجی به منظور توسعه صادرات غیرنفتی و مبادلات تجاری فی مابین با این دو کشور اروپایی است.
وی اظهار کرد: هیات تجاری خراسان شمالی در سفر به کشور آلمان و فرانسه ظرفیت های استان در زمینه های مختلف از جمله صادرات غیرنفتی را معرفی و برای سرمایه گذاری خارجی در این استان هم تلاش خواهند کرد.
وی افزود: بسته های تبلیغاتی و توانمندی این استان هم به عنوان نمونه در آن دو کشور ارائه می شود تا منجر به قراردادها و تفاهم نامه هایی تجاری و بازرگانی شود.
صمدی اظهار کرد: در خصوص کالاهایی که می توان از آنان خریداری کرد و کالاها و خدمات سرمایه گذاری که از آنان دریافت می شود مذاکره خواهد شد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان شمالی به برجام هم اشاره و تصریح کرد: هم اکنون یک از اهداف مسئولان استان توسعه تجاری بین کشورهای اروپایی در پسا برجام است.
وی یکی از ظرفیت های این استان را معرفی صنایع دستی به کشورهای اروپایی در زمینه های گوناگون دانست و گفت: باید این توانمندی را به کشور های اروپایی معرفی کنیم.
به گزارش ایرنا امسال 560 هزار تن انواع کالا به ارزش 50 میلیون دلار به 22 کشور صادر شده است.
تعداد کارت های بازرگانی این استان 300 مورد است که از مجموع این تعداد 100 کارت فعال و 200 کارت به علت مسائل و مشکلاتی از قبیل مالیات، بیمه و سایر موارد غیر فعال هستند.
استان 936 هزار نفری خراسان شمالی با ترکمنستان 300 کیلومتر مرز دارد که این استان با داشتن 344 هزار هکتار عرصه باغی و زراعی توانمندی خوبی در بخش کشاورزی دارد.
این استان همچنین دارای واحدهای تولیدی بزرگ نظیر مجتمع پتروشیمی خراسان، کارخانه سیمان، کارخانه قند شیروان، طرح آلومینای جاجرم و مجتمع فولاد اسفراین است.
خراسان شمالی حدود 400 واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریال و اشتغال 11هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین 31 استان کشور رتبه دهم را داراست.
سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با 39.6 درصد، صنعت با 24.3 درصد و خدمات 36.1 درصد است.
سهم این استان همچنین در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار