رییس اداره عشایر شهرستان شیروان گفت: 7.5 کیلومتر از راه های عشایری در این شهرستان طی امسال مرمت شد که بهره برداری از آن آغاز شده است.
کد خبر: ۳۷۸۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ 16 February 2017
غلامحسن کاظمی پنجشنبه در گفت و گویی با اشاره به بازگشایی راه های مزبور اظهار کرد: بازگشایی راه عشایری روستای سنجد به طول 2.5 کیلومتر، راه عشایری ترانلو به چشمه زبانگ سه کیلومتر و راه عشایری ترانلو به چشمه رضا به طول 2 کیلومتر از جمله طرح های مورد بهره برداری عشایر شیروان بوده است.
وی همچنین از مرمت 31 جایگاه چادر و سرویس بهداشتی عشایری شیروان خبر داد و گفت: از این تعداد 27 مورد مرمت جایگاه چادرهای عشایری و چهار مورد سرویس های بهداشتی عشایر در روستای کلاته نظر محمد و گلیل این شهرستان بوده است که با بهره برداری این طرح ها 135 نفر عشایر از خدمات آن برخوردار شدند.
کاظمی اجرای 270 متر مکعب سازه گابیونی در محور بلغان به شاه جهان را از دیگر طرح های مورد بهره برداری شده عشایری شیروان عنوان کرد.
رییس اداره عشایری شیروان مجموع کل اعتبارات هزینه شده برای طرح های عشایری شیروان را سه میلیارد و 100 میلیون ریال از محل اعتبارات سفر رهبری عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از طرح های مزبور 117 خانوار مشتمل بر 585 نفر از جمعیت عشایری شیروان از خدمات آن برخوردار شدند.
عشایر شهرستان شیروان 9 طایفه هستند که 2 هزار و 296 خانوار مشتمل بر 13 هزار و 302 نفر جمعیت، 325 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار