فرماندار فاروج فرصت 10 روزه ای به 2 دستگاه ورزش وجوانان و بهزیستی شهرستان برای اختصاص یک یا 2 سالن ورزشی مجهز به معلولان و جانبازان تعیین کرد.
کد خبر: ۳۸۰۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 18 February 2017
هادی رجائی نیا در نشست هم اندیشی ورزشکاران معلول و جانباز شهرستان بعد از شنیدن مطالبات ومشکلات ورزشکاران که بیشتر در خصوص فضای ورزشی، تجهیزات، مناسب سازی معابر وفضاهای عمومی بود گفت: شهرستان فاروج در سرانه فضای ورزشی، یکی از شهرستان های پیشرو، نه در سطح استان بلکه در سطح کشور است.
وی اظهار کرد: واگذاری سالن های ورزشی به بخش خصوصی براساس قانون انجام می شود اما این رویه امیدواریم اصلاح شود تا عدم تمکن مالی مانع حضور ورزشکاران در این فضاها نشود.
وی به وجود تضاد وتناقض در حوزه ورزش شهرستان اشاره کرد وبیان داشت: از سویی به وجود ظرفیت های ورزشکاران وفضاهای ورزشی و ازطرف دیگر، به بی درآمد بودن سالن های ورزشی اشاره می شود.
رجائی نیا گفت: حلقه مفقوده حوزه ورزش باید با کار کارشناسی متولیان شناسایی وهمه نیازهای ورزش در حوزه ورزشکار، مربی، داور و تجهیزات همسو لحاظ شود.
وی گفت: 2 دستگاه ورزش وجوانان وبهزستی ظرف 10 روز، یک یا 2 سالن ورزشی را ویژه ورزشکاران معلول وجانباز با لحاظ شدن همه جوانب برای تردد بدون مشکل این قشر تجهیز کنند.
فرماندار فاروج از 2 دستگاه بهزیستی و ورزش وجوانان خواست تا نیازمندی های خود را در حوزه ورزش برای لحاظ شدن در اعتبارات سال آینده اعلام کند و افزود: با بازدیدهای صورت گرفته از فضاهای ورزشی، نواقص بررسی و در گام نخست با فدراسیون یکی از رشته ها برای تامین تجهیزات رایزنی شده است.
وی بر جذب مشارکت خیران، در حوزه ورزش تاکید کرد وگفت: با ایجاد اطمینان خاطر در خیّران واعتماد سازی، حرکت های خیراندیشان در این حوزه را می توان رونق بخشید وضروری است شورای مشارکت بهزیستی نیز فعال شود.
فرماندار فاروج در پاسخ به مطالبه معلولان وجانبازان در خصوص اشتغال گفت: بهزیستی باید از سهم 3 درصد معلولان در استخدامی ها دفاع کند واز سوی دیگر با توجه به ظرفیت ها وفرصت های اشتغالزایی که در شهرستان وجود دارد ، معلولان توانمند باید از این فرصت ها وتسهیلات هم برای اشتغال بهره ببرند.
وی از تکلیف ایجاد شده برای شهرستان های استان در نشست با استاندار در خصوص راه اندازی پارک ویژه بانوان خبرداد وگفت: در سال 96، احتمالا این طرح در شهرستان فاروج اجرایی می شود.
فرماندار فاروج گفت: مناسب سازی بوستان های شهری، میدان آزادی شهر و تعدادی از بانک هارا در دستورکار خواهد بود.
رییس بهزیستی شهرستان فاروج گفت: در حوزه ورزش معلولان کم وکاستی های بسیاری را شاهد هستیم .
مریم وافری فاروجی اظهار کرد: 17 نفر از معلولان شهرستان در حوزه ورزش فعالیت خود را آغاز کردند و در مدت کوتاهی حتی به رقابت های کشوری راه یافته اند.
وی گفت: تعداد معلولان وجانبازان شهرستان کم نیست اما بیشتر این افراد با توجه به نبود امکانات ورزشی، تفریحی و... منزوی شده اند.
رییس ورزش وجوانان فاروج هم گفت: ورزش شهرستان تعطیل شده بود که با اقداماتی که انجام دادیم احیا شد.
علی اکبر کیوان اظهار کرد: آمادگی واگذاری هر کدام از سالن های ورزشی که مطالبه این قشر باشد را داریم.
در شهرستان 52 هزار نفری فاروج، 800 نفر از معلولان زیر پوشش این دستگاه هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار