دکتر عزیزی نماینده مردم شیروان:
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین می بایست بیش از پیش به هنر تعزیه توجه کنند،حماسه عاشورا باید به طرق مختلف بیان شود و در قالب نمایش تعزیه خوانی فعالان این عرصه سعی بر آن دارند تا حس اتفاقات کربلا را به مردم منتقل کنند.
کد خبر: ۳۸۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 05 March 2017

به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ عبدالرضا عزیزی با اشاره به اینکه حماسه عاشورا باید به طرق مختلف بیان شود، اظهار داشت: در قالب نمایش تعزیه خوانی فعالان این عرصه سعی بر آن دارند تا حس اتفاقات کربلا را به مردم منتقل کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تعزیه خوانان با هدف معرفی دین اسلام، تشیع و اهداف امام حسین (ع) و شجاعت حضرت زینب (س) کربلا و وقایع آن رابه تصویر می کشند.

عزیزی با بیان اینکه با چشم دیدن بیشتر از خواندن تاثیر دارد، افزود: به طور حتم وقتی مردم از نزدیک با چشم خودشان وقایع و درس های عاشورا را ببینند‌ بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند.

وی با اشاره به برگزاری همایش فعالان و پیشکسوتان تعزیه خراسان شمالی در شیروان خاطر نشان کرد: هنر تعزیه به‌ ماندگاری بیشتر و انتقال مفاهیم عاشورا به نسل های امروز و آینده کمک می کند بنابر این باید مسئولین بیشتر به این هنر توجه کنند.

یاد آوری می نماید؛ همایش فعالان و پیشکسوتان تعزیه استان از صبح امروز با آئین گلباران مزار شهدای شیروان آغاز و عصر امروز با برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از فعالان و پیشکسوتان تعزیه به کارخود پایان خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار