در شورای اداری جاجرم به ریاست استاندار خراسان شمالی روی داد؛
دولت تدبیر و امید معتقد است باید از سرمایه گذاری خارجی استفاده کرد و ما ناگزیریم از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی برای رشد و رونق اقتصادی بهره بگیریم. این جملات را می توان شاه بیت سخنان استاندار خراسان شمالی در نشست روز چهارشنبه شورای اداری جاجرم دانست.
کد خبر: ۳۹۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱ 09 March 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی استاندار در این نشست بار دیگر مزایای برجام برای کشور را یادآور شد و تأکید کرد: باید با استفاده از فرصت برجام و حتی بهره گیری موثر از اختلافات آمریکا و اروپا، برای جذب سرمایه های خارجی نهایت استفاده را ببریم.
وی که به تازگی در رأس هیئتی تجاری و سرمایه گذاری به منظور شناساندن فرصت های جذب سرمایه گذاری این استان به آلمان و فرانسه عزیمت کرده بود، خاطرنشان کرد: به دنبال انتشار خبر نشست تخصصی که با مدیران شورای اقتصادی ایالت هسن آلمان در فرانکفورت برگزار کردیم، مدیران یک شرکت اسپانیایی هم از هیئت اعزامی خراسان شمالی برای سفر به آن کشور دعوت کردند که به دلیل فشردگی برنامه های کاری میسر نشد.
وی با افزودن این که نمایندگان این شرکت برای دیدار و گفت و گو با هیئت اقتصادی استان به شهر محل اقامت آنان سفر کردند، ادامه داد: این شرکت برای تولید پنل های نیروگاه خورشیدی در خراسان شمالی اعلام آمادگی کرد که در حال حاضر در کشورمان تولید نمی شود.
وی هم چنین با یادآوری ابراز تمایل شرکت های آلمانی برای احداث نیروگاه برق خورشیدی در برخی مناطق استان ازجمله شهرستان جاجرم گفت: اگر این طرح نهایی و عملیاتی شود، حدود 160 میلیارد تومان در جاجرم سرمایه گذاری خواهد شد که اشتغالزایی فراوانی هم به همراه خواهد داشت.
استاندار خراسان شمالی با ابراز امیدواری به تحقق موارد مذاکره شده در این سفر در حوزه های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت، معدن، بازرگانی، تولید انرژی های نو، گردشگری و دیگر موارد تصریح کرد: با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری موردنیاز برای این طرح ها، اگر حتی فقط یکی از آن ها نیز با نهایی شدن مذاکرات، به مرحله اجرا برسد، به اهداف خود در این سفر دست یافته ایم.
وی در عین حال، مهم ترین هدف از این سفر را شناساندن قابلیت های بالقوه خراسان شمالی در عرصه های گوناگون به سرمایه گذاران دانست و با تأکید بر این که انتظار این است برای تحقق این اهداف، همگان سعه صدر بیشتری به خرج دهند، تصریح کرد: وظیفه همه مدیران ایجاد شرایط مناسب برای حضور سرمایه گذاران و سودآوری آنان و اشتغالزایی است.
وی با اذعان به بی اطلاعی سفیر کشورمان در فرانسه از استان خراسان شمالی و قابلیت های این خطه گفت: در دیداری که در پاریس با علی آهنی سفیر کشورمان برگزار شد، پس از معرفی این استان و شهرستان های هشتگانه اش مقرر شد از طریق این سفارتخانه ارتباطاتی در همین راستا با بخش های مختلف اقتصادی در فرانسه برقرار شود.
مقام عالی دولت یازدهم در خراسان شمالی که اجرای موفقیت آمیز طرح تحول سلامت را از مهم ترین دستاوردهای دولت برشمرد، فراموش نکرد که از تحقق وعده دکتر روحانی رئیس جمهوری در سفر به این استان برای ارتقای بیمارستان جاجرم هم سخن گوید؛ آن جا که با اشاره به آغاز طرح توسعه بیمارستان این شهرستان از 32 به 64 تختخوابی، آن را زمینه ساز کمک به روند درمان تخصصی بیماران دو شهرستان گرمه و جاجرم و حتی دیگر مناطق همجوار توصیف کرد.
استاندار، درپیش بودن انتخابات اردیبهشت آینده را نیز یادآور شد و بر همکاری تمام دستگاه ها برای برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم، قانونمند، در امنیت کامل و با مشارکت حداکثری مردم تأکید کرد./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار