رضا رضایی :
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری پنجمین جشنواره شعر استان ٢٠ اسفند ماه جاری در تالارحافظ بجنورد خبرداد.
کد خبر: ۳۹۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵ 09 March 2017

به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ رضا رضایی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: ٨٥٠ اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره شعر استان رسیده است که این رقم در مقایسه با جشنواره دور قبل ١٠٠ درصد رشد دارد.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۴۰۵ اثر در بخش سپید، ۳۸۵ اثر در بخش کلاسیک و ۶۰ اثر در بخش نو قلم به دبیرخانه پنجمین جشنواره شعر استان رسیده است.

رضایی با بیان اینکه داوران کشوری، آثار رسیده به این جشنواره را در دو بخش کلاسیک و آزاد داوری کرده اند، اظهار داشت: "محمدحسین جعفریان"، "ابوطالب مظفری" و "سعید بیابانکی" آثار رسیده به بخش کلاسیک و"هوشیار انصاری فر"، "کمال شفیعی" و "ابولفضل پاشا" آثار بخش آزاد این جشنواره را مورد داوری و ارزیابی قرار داده اند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در بخش جنبی این جشنواره، شاعران آثار خود را با موضوع های ادبیات دینی، ادبیات دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی و ادبیات انقلاب ارسال کرده و در بخش نوقلمان نیز آثار شاعران کمتر از ١٥ سال به رقابت گذاشته اند.

رضا رضایی اظهار کرد: در این جشنواره،سه اثر در بخش جبنی، سه اثر در بخش کلاسیک، سه اثر در بخش آزاد و سه اثر در بخش نوقلمان به عنوان برگزیده انتخاب می شوند و علاوه بر آن از هر شهرستان نیز دو اثر به عنوان برگزیده انتخاب و از صاحبان آثار تقدیر می شود.

وی با بیان اینکه چهار نفر از پیشکسوتان عرصه شعر نیز در این جشنواره تجلیل می شوند تصریح کرد: در مجموع ٣٢ نفر در این جشنواره مورد تقدیر قرار می گیرند.

رضایی از برگزاری کارگاه های آموزشی شعر برای کودکان و نوجوانان و بزرگسالان درحاشیه آیین اختتامیه پنجمین جشنواره شعر استان خبرداد.

وی خاطرنشان کرد: در استان ١٢ انجمن ادبی به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار