معاون سیاسی استاندار:
فعالیت موفقیت آمیز و بدون حاشیه ۹۰ دهیار زن و ۳۳ بانوی عضو شوراهای اسلامی روستایی، نشانه ای از توانمندی و قابلیت های فراوان زنان خراسان شمالی است.
کد خبر: ۳۹۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹ 14 March 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار روز دوشنبه با اعلام این مطلب در همایش دهیاران زن و بانوان عضو شوراهای اسلامی روستایی این استان که به مناسبت هفته زن برگزار شد، گفت: در نظام جمهوری اسلامی زمینه حضور زنان در عرصه اجتماع هر روز بیش از قبل فراهم می شود و با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید، نقش آفرینی زنان توانمند در جامعه موثرتر از گذشته استمرار یافته است.
محمدتقی ایرانی میزان حضور زنان در عرصه مدیریتی با روی کار آمدن دولت یازدهم را بین دولت های پس از انقلاب اسلامی، بی نظیر توصیف کرد و افزود: با تلاش های انجام شده، موانع پیش روی فعالیت اجتماعی زنان برداشته شده است و عموم مردم هم به توانایی این قشر به ویژه در حوزه مدیریتی پی برده اند.
وی با اشاره به این که زنان 13 درصد دهیاران استان را تشکیل می دهند، ابراز امیدواری کرد: با توجه به این که زنان نیمی از جامعه را شکل می دهند، این رقم نیز به بیش از 50 درصد برسد.
وی از اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید به محرومیت زدایی از روستاها را یادآور شد و گت: در حالی که در 8 ساله پیش از این دولت یعنی بین سال های 84 تا 92 فقط 38 میلیارد تومان به دهیاری های خراسان شمالی اختصاص یافت، اما در 3 و نیم سال گذشته با وجود افت شدید بهای نفت و تنگناهای مالی دولت، این رقم با افزایش حدود 3 برابری نسبت به گذشته، به 112 میلیارد تومان رسیده است.
دکتر ایرانی خواستار آن شد تا خدمات دولت در حوزه توسعه روستایی برای مردم به خوبی تبیین شود و گفت: رشد بی سابقه اعتبارات عمرانی و جاری استان در بودجه سال آینده و نیز صدور مجوزهای متعدد جذب سرمایه خارجی و داخلی نویدبخش شتاب گرفتن روند توسعه استان است.
در آغاز این گردهمایی که با حضور مهرداد ابراهیمی مشاورعالی و مدیرکل حوزه استاندار و ملیحه یغمایی مدیرکل امور بانوان استانداری برگزار شد، مدیرکل امور روستایی استانداری دهیاران زن را جزو موفق ترین مدیران استان دانست و گفت: باور دولت تدبیر و امید به این قشر، بر فعالیت و پویایی آنان افزوده است.
عبدالله قدرتی با بیان این که علاوه بر وجود 90 دهیار زن که 13 درصد جمعیت دهیاران این استان را شامل می شوند، افزود: 33 زن عضو شوراهای اسلامی روستایی نیز داریم که البته امید می رود در انتخابات آتی توازن بهتری بین زنان و مردان حاضر در عرصه مدیریت توسعه روستاهای استان برقرار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار