عید ایرانی با کالای ایرانی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به اینکه برخی کالاهای ایرانی با نام تولید خارجی عرضه می شوند گفت: عرضه کالای ایرانی با برندهای خارجی اقدام ضد ارزشی است.
کد خبر: ۳۹۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 15 March 2017
یحیی نیکدل چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این تفکر که کالای خارجی به صرف اینکه در خارج تولید شده، دارای کیفیت بالایی است، اشتباه است.
وی افزود: برخی از کالاهای ایرانی برای اینکه بهتر به فروش بروند با برچسب‌ها ی خارجی عرضه می شوند و این یک آسیب در ادبیات اقتصاد کشور است که باید رفع شود.
وی گفت: درست است که در این رویکرد، کالای ایرانی به فروش رفته و شاید به اشتغال نیز آسیب وارد نشده است اما عرضه کالای ایرانی و تولید داخل به نام خارجی یک اقدام ضد ارزش است زیرا تبلیغ کالای خارجی صورت گرفته است.
نیکدل گفت: این اقدام در سطح استان نیز مشاهده می‌شود و بعضا برخی تولیدات داخلی استان به نام سایر استان ها عرضه می‌شود که‌ این نیز یک اقدام نادرست در ادبیات اقتصاد است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در باره کمپین خرید کالای ایرانی اظهار کرد: این کمپین برای حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل شکل گرفته اما به یقین رویکرد این نیست که مصرف کننده را مجاب کنیم که کالا را با هر قیمت و هر کیفیت خریداری کند.
وی تصریح کرد: برای تحقق اهدافی که در حمایت از کالای ایرانی داریم باید فرهنگ سازی شود البته این کمپین یک اقدام فرهنگی است و فرهنگ سازی کاری زمان بر است و نتایج آن در کوتا مدت قابل مشاهده نیست.
نیکدل افزود: ترغیب کردن مردم به استفاده از کالای ایرانی الزاماتی دارد که هم تولید کننده و هم مصرف کننده باید به آن توجه کنند و در این زمینه تولید کننده باید کیفیت محصولات تولیدی خود را ارتقا دهد و تلاش کند تا با کاهش هزینه تولید، قیمت کالاهای تولید شده را کاهش دهد تا محصولات با قیمت مناسب تری به مصرف کننده برسد.
وی خاطرنشان کرد: مصرف کننده انتظار دارد در قبال پولی که برای دریافت کالا یا خدمت پرداخت می کند، کالا و خدمتی متناسب دریافت کند و اگر غیر از این باشد و درخواست ها پاسخ داده نشود، ماندگاری تولید کننده در بازار دوام نخواهد داشت.
نیکدل با بیان اینکه باید رعایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حمایت از کالای ایرانی هر دو مد نظر باشد افزود: تولید کننده باید برای رضایت مشتری تلاش داشته باشد و کیفیت محصول تولید شده را ارتقا دهد و مصرف کننده نیز باید بداند استفاده از کالای ایرانی و تولید داخل به معنای حمایت از ایجاد اشتغال برای جوانان ایرانی و کمک به چرخ اقتصاد کشور است.
وی تصریح کرد: استفاده از کالای خارجی به معنای این است که بخشی از نیازهای جامعه با تولید خارج پاسخ داده شده و به دنبال آن بازار تولید کننده داخلی با مشکل روبه‌رو شده است و تداوم این روند سبب رکود تولید داخل و تهدید برای اقتصاد کشور است.
وی به شعارهایی با مضمون کالای فروخته شده پس گرفته نمی شود اشاره کرد و گفت: تولید کننده اگر به کیفیت محصول تولیدی خود اعتقاد و باور داشته باشد باید با افتخار از نام خود دفاع کند و اینکه از پس گرفتن جنس معیوب فروخته شده خودداری شود خلاف آن چیزی است که در حمایت از کالای ایرانی دنبال می شود.
نیکدل بار دیگر تاکید کرد: خرید کالا ی ایرانی کشور را از وابستگی به درآمدهای نفتی نجات می‌دهد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار