یک سال دیگر هم در گذر است؛ سالی سرشار از خبرها و اتفاق های خوب و تلخ، سرشار از اشک ها و لبخندها و کنش ها و واکنش های متفاوت، سالی برای برخی ها خوب و برای برخی ها بد! در سالی که روزهای پایانی آن را سپری می کنیم، عده ای به جمع مان اضافه شدند و عزیزانی را نیز از دست دادیم که درد فقدان شان تسکین نیافتنی است.
کد خبر: ۳۹۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۶ 18 March 2017
یک سال دیگر هم در گذر است؛ سالی سرشار از خبرها و اتفاق های خوب و تلخ، سرشار از اشک ها و لبخندها و  کنش ها و واکنش های متفاوت، سالی برای برخی ها خوب و برای برخی ها بد! در سالی که روزهای پایانی آن را سپری می کنیم، عده ای به جمع مان اضافه شدند و عزیزانی را نیز از دست دادیم که درد فقدان شان تسکین نیافتنی است. سال «میمون» با همه میمنت ها، خوشی ها و ناملایماتش رو به پایان است و حالا می رویم تا در «خروس» نشان سال هزار و سیصد و نود و شش خورشیدی، شب و روزهایی را آغاز کنیم و به پایان ببریم که به امید خدا برایمان سرشار از لحظات نابی باشد. با هم سفری کوتاه به اتفاقات مهم استان در سال 95 خواهیم داشت.
لطفا هوس نکنید!
در سالی که در گذر است، قیمت سرسام آورمیوه های نوبرانه هم زمان با آغازین روزهای بهار باعث شد تا بنویسیم «لطفاً هوس نکنید»! از دستیابی محققان اسفراینی در تازه ترین دستاوردشان به دانش بومی تولید نانو پودر تیتانیوم به نقل از  سرپرست تیم محققان اسفراینی نوشتیم که توضیح داد: دانش تولید آزمایشگاهی و نیمه صنعتی نانو پودر تیتانیوم را با روشی جدید کسب کردیم. گلایه شهروندان از قبوض نجومی گاز را  قلم زدیم و نوشتیم که نرخ های درج شده در قبوض گاز، موجب نارضایتی شهروندان بجنوردی شده است.پای خبر ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر بجنورد را به نقل از رئیس کمیسیون عمران شورای شهر به رسانه ها باز کردیم و از ردپای دستگاه های دولتی در ساخت وسازهای غیر مجاز خبر دادیم.به واسطه وقوع سیل مجبور شدیم حامل خبر تلخ خسارت 21 میلیارد ریالی سیل به راه های استان باشیم و البته خبر خوش آخرین خبرها از زمان پرداخت مطالبات فرهنگیان و استخدامی های آموزش و پرورش را اعلام کردیم و نوشتیم حدود   12 تا 13 میلیارد تومان از مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش باقی مانده که این مطالبات در بودجه 95 دیده شده است.
حج عزتمند
گلایه امام جمعه بجنورد از فعال نبودن دستگاه دیپلماسی در برابر عربستان را برجسته کردیم و به نقل از وی از «حج عزتمندانه ابراهیمی» نوشتیم.اظهارات برخی شهروندان بجنوردی را که مدعی فروش بنزین های مخلوط با آب بودند، در قالب یک گزارش خبری به گوش متولیان رساندیم و از زیر تیغ کمبود اعتبارات بودن پروژه های فرهنگی سخن گفتیم.واکنش حجت الاسلام «کوثری» امام جمعه شیروان به یک مطلب روزنامه «خراسان شمالی» را منتشر کردیم که گفته بود: تعطیلی 200واحد تولیدی در استان مصیبت است. تعطیلی 200 واحد صنعتی یعنی تعطیل شدن 200 مرکز عبادی مردم.
گام به گام با جاده مرگ
لحظه به لحظه خبرهای مربوط به جاده موسوم به «جاده مرگ» را منتشر کردیم و از اختصاص 165 میلیارد تومان برای چهار بانده شدن محور بجنورد- گلستان نوشتیم. پیچیدن زوزه مرگ در پیچ دیوار سنگی یکی از وحشتناک ترین قربانگاه های محور حادثه خیز بجنورد –گلستان  را به گوش متولیان رساندیم و خطاب به وزیر راه و شهرسازی نوشتیم: آقای وزیر بشمارید تعداد کشته شدگان این محور را. به صدا درآمدن دوباره ناقوس مرگ در محور بجنورد – گلستان را نوشتیم و کنایه زدیم «ماشاء ا... به این پیشرفت»! تا شاید متولیان به خودشان بیایند و برای بهره برداری سریع تر از این محور کاری انجام دهند. وعده های بی عمل در جاده مرگ را شمردیم  و از ده‌ها کشته و تصادف و5 نوبت وعده بی‌عمل در بهره برداری از 26 کیلومتر محور بجنورد- گلستان خبر منتشر کردیم. از بد عهدی در بهره برداری از 8 کیلومتر از محور بجنورد-گلستان که خلاف وعده داده شده در سال جاری محقق نمی شود، خبر زدیم.از عینک غبار گرفته مسئولان در رابطه با گیاهان دارویی و آوار شدن بهشت این گیاهان زیر دست های قاچاقچیان گزارش نوشتیم و دغدغه ها در رابطه با شیوع بیماری تب برفکی در استان را منتشر کردیم. تکه تکه شدن اراضی مناسب برای احداث پایانه مسافربری را مورد انتقاد قرار دادیم.
 از فسادهای اقتصادی سازمان دهی شده در استان در گفت و گویی مفصل با دادستان پرده برداری کردیم و وضعیت روند رسیدگی به پرونده های متهمان اقتصادی در استان و جزئیات این پرونده ها را تشریح کردیم.
از ناتوانی آموزش و پرورش در حذف کلاس های مختلط با توجه به وجود بیش از 500 کلاس درس مختلط در استان خبر نوشتیم.در میان همه خبرهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی، حواسمان به کارگران ساختمانی با توجه به خواب طولانی مسکن هم بود و نوشتیم که دخل و خرج این کارگران به«شاقول» نیاز دارد.
اظهارات فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) در همایش کارگری در رابطه با برگشت خوردن عددهای درشتی از اعتبارات استان را منتشر کردیم.
 صدای مشترکان از قبض های نجومی تلفن همراه را به گوش اهالی مخابرات رساندیم و از سردرگمی متقاضیان وام 10 میلیون تومانی ازدواج به واسطه ابلاغ نشدن منابع و روند اجرای مصوبه مربوطه گزارش منتشر کردیم.از بلاتکلیفی میدان امام رضا(ع) بجنورد نوشتیم و از این که این میدان برای به سرانجام رسیدن باید در انتظار معجزه باشد.از بیداری بجنورد در یک شب و 16 مرتبه لرزیدن مرکز خراسان شمالی خبر مخابره کردیم و از شبی گفتیم که مردم بجنورد به واسطه خاطره تلخ زلزله سال 75، در پارک ها گذران کردند.کوچ دوشنبه بازار را بعد از «مهلت دو هفته ای تامین اجتماعی به شهرداری برای تحویل زمین دوشنبه بازار» وعده دادیم و از روند توسعه حریم امام زاده سید عباس (ع) چندین خبر منتشر کردیم.از آغاز رسیدگی به پرونده متهمان آلومینا در دادگاه نوشتیم.
موافقت وزیر آموزش و پرورش با جذب 200 نیروی جدید برای مناطق محروم استان را خبری کردیم و از ضرب الاجل 15 روزه شورا برای تعیین تکلیف 11 میلیارد ریال و اصرار شورای شهر بجنورد بر افزایش 15 درصدی بهای خدمات شهری گفتیم. سرنوشت نامعلوم 4 میلیارد تومان عوارض پارکینگ را بارها خبری کردیم تا شاید سرنوشتش معلوم شود.تغییرات مدیریتی در استان را پیگیری کردیم و اظهارات سخنگوی وزارت کشور درباره خبر تغییر استاندار را در گفت و گویی اختصاصی منتشر  و برنامه های کاری استاندار جدید برای خراسان شمالی را در گفت و گویی دیگر خبری کردیم.
وضعیت قرمز بیکاری را در استان و این که بالاترین آمار بیکاران در بین دانش آموختگان است، در قالب گزارشی تحلیل کردیم و در مصاحبه هایی با کارشناسان و متولیان به چرایی این موضوع پرداختیم.جاده ها و نقاط حادثه خیز استان را از زیر ذره بین نگاهمان گذراندیم و در انتقاد از انجام نشدن اقدامات عملی در حذف این نقاط از توقف مینی بوس اعتبارات سفر رئیس جمهور پشت پیچ نقاط حادثه خیز نوشتیم.
صدور حکم نماینده ولی فقیه
 صدور حکم نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی یکی از بهترین خبرهایی بود که منتشر کردیم و  نخستین خبر را از انتخاب نماینده ولی فقیه در استان منتشر کردیم.  بزرگواری مدیران و مسئولان استان را که به خداقوتی اصحاب خراسان شمالی آمده بودند، خبری کردیم تا بگوییم قدردان لطف و شرمنده محبت شما هستیم.نوشتیم خراسان شمالی میزبان نخستین همایش ملی سبک زندگی شد تا به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با سبک زندگی جامه عمل بپوشاند.
به نقل از امام جمعه بجنورد در پی عزل و نصب ها در استان نوشتیم؛ عزل و نصب ها راهگشا نیست، تولید را راه بیندازیم. محرومیت خراسان شمالی را به عنوان تنها استانی که اردوگاه دانش آموزی ندارد، برجسته کردیم و از ناتمام بودن این اردوگاه پس از 21 سال گزارش نوشتیم.
 دور زدن قانون
تقلا برای جذب سپرده گذار با دور زدن قانون و این که برخی بانک ها برای نیل به هدف خود، راهکارهایی را برای دور زدن مصوبه شورای پول و اعتبار پیدا کرده اند تا بتوانند با پرداخت سود بیشتر، سپرده گذاران بیشتری را جذب کنند، رسانه ای کردیم.رعد و برق عزل و نصب ها  روی برخی فرمانداری ها، بخشداری‌ها و  دستگاه های اجرایی، را اطلاع رسانی و عامل مهم سرطان در استان را معرفی کردیم و از بالا بودن آمار سرطان های دستگاه گوارش خبر دادیم.
گزارش قصه پر غصه ناتمام ماندن بیش از هزار و 400 پروژه دولتی و تأمین نشدن اعتبار لازم و به موقع برای اجرایی کردن آن ها را که منجر شد دولت تصمیم به واگذاری پروژه های ناتمام خود به بخش خصوصی را  بگیرد، منتشر کردیم.
پیگیری های «صالحی» استاندار خراسان شمالی در پاستور در پی مصوبات سفر رئیس جمهور را رسانه ای کردیم تا به افزایش انگیزه مدیران در پیگیری مصوبات کمک کنیم.به نقل از متولیان نوشتیم بخت منطقه ویژه اقتصادی بجنورد تا پایان امسال باز می شود.از وضعیت مبهم محصولات تراریخته و اوضاع نابه سامان مسکن مهر نوشتیم و هشدارهای نماینده ولی فقیه در این رابطه را رسانه ای کردیم.تصمیم ها و برنامه ها درباره پروژه پیر شهری بجنورد را نوشتیم و از تعیین تکلیف تعداد طبقات پارکینگ طبقاتی خبر دادیم.نشاط مردم از بارش برف و ساخت آدم برفی را به تصویر کشیدیم و از سرنوشت پرونده فیش های نجومی در استان به نقل از رئیس کل دادگستری خبر نوشتیم.نسبت به موریانه‌های انقلاب هشدار دادیم و نگرانی آیت ا... «یعقوبی» را در این باره منتشر کردیم.از صدور کیفر خواست 100 صفحه ای برای اختلاس 2 هزار میلیارد خبر دادیم و زمان رسیدگی به اختلاس آلومینا را اعلام کردیم.داستان های تلخ و شیرین میوه های شب چله و خانه های بی بخاری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را منتشر کردیم و پایان یافتن تحقیقات درباره پرونده بافت فرسوده را به نقل از رئیس کل دادگستری استان نوید دادیم.
پیوستن یار دیرین انقلاب به لقاء ا...
حامل خبر تلخ پیوستن یار دیرین انقلاب به لقاء ا... بودیم و نوشتیم آیت ا... علی اکبر هاشمی رفسنجانی، یار دیرین انقلاب اسلامی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، چهارمین رئیس جمهور کشورمان و رئیس پیشین مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری، پس از عمری مجاهدت در راه اعتلای اسلام و پایه گذاری نظام جمهوری اسلامی بر اثر سکته قلبی در سن 82 سالگی دار فانی را وداع گفت.47 ماه تاخیر استانداری در یک قرارداد شهری را برجسته کردیم تا شاید تلنگری برای متولیان باشد برای ساخت سریع تر پایانه جدید مسافربری بجنورد.به خواب رفتن پروژه 4 ساله جمع آوری آب های سطحی بجنورد را اطلاع رسانی  کردیم.از سویی آیین گرامیداشت 21 لاله انقلاب و مدافع حرم را رسانه ای کردیم.
اوضاع مصوبه های سفر رهبر انقلاب را پیگیری کردیم و از تخصیص 128 میلیارد تومان اعتبار مازاد از این سفر بابرکت خبر زدیم.پروژه بخت بسته راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان را پیگیری کردیم و از ضرب الاجل 15 روزه وزارت راه برای تعیین تکلیف این خط ریلی خبر دادیم.کنگره 3 هزار شهید خراسان شمالی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی استان در سال جاری بود که اخبار مربوط به آن را منتشر کردیم. وضعیت بحرانی 5 جایگاه  «سی ان جی» در 4 شهر را به نقل از مدیرکل استاندارد گوشزد کردیم.دست و پنجه نرم کردن ساکنان  82 روستای استان با تنش بی آبی را رسانه ای کردیم.سوء استفاده برخی فروشندگان از قانون مالیات برارزش افزوده را رسانه ای کردیم تا هم مردم و هم ناظران حواس شان جمع شود و فریب نخورند.شروط 23گانه اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی برای مکان جدید کارخانه کمپوست پس از مدت ها کش و قوس را خبری کردیم.در کنار تمامی اخبار خوب و تلخی که منتشر کردیم، خبر درگذشت مرحوم «حسین اسماعیلی» سرپرست سابق روزنامه مردمی خراسان شمالی را نیز منتشر کردیم.به امید این که سال پیش رو سالی سرشار از اتفاق های خوب برای همه مردم خوب و عزیز خراسان شمالی باشد./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار