کد خبر: ۴۰۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲ 04 April 2017
اینجا فاروج است؛ پایتخت آجیل ایران و اولین شهر از سمت شرق استان که با توجه به داشتن ظرفیت های طبیعی، تاریخی و باستانی در نقاط مختلف، ظرفیت جذب توریست های مختلف را دارد.با نگاهی اجمالی به توانمندی ها و جاذبه های زیبای این شهرستان که سالیانه میلیون ها مسافر و گردشگر از این شهرستان تردد می کنند و در نوروز امسال هم آن را به شکل محسوسی شاهد بودیم در می یابیم که این منطقه نیازمند تامین زیر ساخت های لازم در راستای خدمت رسانی بهتر به مسافران و گردشگران و توسعه صنعت گردشگری است. بدون شک فاروج با دارا بودن ویژگی های خاص و نقاط جذاب و توریستی، قابلیت جذب مسافران فراوانی را دارد. در این بین ایجاد کمپ های گردشگری نیاز ضروری مردم شهر آجیلی است. کمپ گردشگری و مجتمع های خدماتی، رفاهی  با هدف ایجاد آسایش و رفاه بیشتر برای رانندگان و مسافران ساخته می شود و علاوه بر آن وجود این خدمات کمک موثری در کاهش تصادفات و تلفات حوادث جاده ای می کند و باعث ارتقای ضریب ایمنی جاده ها می شود.
حال سوال اینجاست که با تمام این تفاسیر وضعیت فاروج در زمینه بهره مندی از مجتمع های خدماتی، رفاهی و ایجاد کمپ های گردشگری چگونه است؟
یکی از بازاریان فاروج در این باره می گوید: اگر امکانات اولیه رفاهی در شهرستان برای مسافران فراهم باشد زمان ماندگاری آن ها بیشتر خواهد شد. «صادقی» ادامه می دهد: سال های زیادی است به آجیل فروشی مشغول هستم و شاهد این بوده ام که مسافران از زیبایی و روشنایی شهر در شب خیلی به وجد می آیند و اگر همه امکانات از جمله مکان استراحت، سرویس بهداشتی و نمازخانه در ورودی و خروجی شهر متمرکز باشد خیلی بهتر است.یکی از مسافران نوروزی نیزتصریح می کند: اگر مکان هایی باشد که در هر ساعت از شبانه روز که مسافر در این شهر توقف می کند بتواند استراحت کند و یا به خرید بپردازد قطعا باعث خوشحالی و جلب رضایت مسافران می شود.«رضایی» ادامه می دهد: همه ساله از کرج به قصد زیارت امام رضا(ع) به صورت گروهی عازم  مشهد مقدس می شویم و باعث خوشحالی ماست که در شهر آجیلی نیز توقف کنیم و به گردش و خرید بپردازیم.
راهم را ادامه می دهم و در مسیر و چند مغازه پایین تر گروهی از مسافران را می بینم که از اتوبوس پیاده شده اند و مشغول خرید آجیل هستند. یکی از آن ها که خود را «زینب» معرفی می کند، از جذابیت مغازه ها و رفتار مردم شهر و کیفیت آجیل و خشکبار خوشحال است و می گوید: دیدن شهری با این همه مغازه آجیل و آن هم با کیفیت خوب و قیمت مناسب برایم جالب است.
«محمدی» یکی از شهروندان فاروجی نیز از اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز برای رفاه حال مسافران و فراهم کردن زمینه توقف مسافر در این شهرستان تقدیر می کند و می گوید: چهره شهر در نوروز خوب بود و اگر شهر تمیز و زیبا باشد خیلی بهتر است و در ایجاد رغبت برای سفری دوباره به این شهرستان موثر خواهد بود. در همین ارتباط رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فاروج  از پیشرفت 80 درصدی کمپ گردشگری شهرستان خبر می دهد و می گوید: عملیات اجرایی مجتمع خدماتی، بهداشتی شهرستان از سال 94 شروع شد و از محل سفر ریاست جمهوری 800 میلیون تومان به این امر اختصاص یافته است. «سعیدیان» ادامه می دهد: طبق تفاهم نامه با شهرداری و شورای شهر، زمین مجتمع به مساحت 3.5 هکتار از سوی شهرداری اهدا و در اختیار مجموعه گذاشته شده است. وی خاطر نشان می کند: مراحل ساخت این مجموعه در چند فاز است که فاز اول آن در 3 هزار و 270 متر مربع بوده و تاکنون نیز 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. وی می افزاید: تاکنون در فاز اول احداث12 چشمه سرویس بهداشتی، دو  حمام، احداث آلاچیق و محوطه سازی انجام شده است و امتیاز آب از سوی شهرداری داده شده و در صورت واگذاری اشتراک برق و گاز توسط شهرداری 20 درصد باقیمانده کار انجام خواهد شد. فرماندار فاروج نیز می گوید: با توجه به وجود ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان، اقدامات لازم برای جذب و ماندگاری مسافر در این منطقه انجام می شود. «هادی رجائی نیا» می افزاید: دو مجتمع خدماتی، رفاهی در ورودی و خروجی شهر در حال خدمت رسانی به مسافران و زائران هستند. به گزارش خبرنگار ما اولین مجتمع خدماتی، رفاهی فاروج در مسیر فاروج- شیروان مدت زمانی است که خدماتی را به مسافران و زائران امام رضا(ع) ارائه می دهد و امید است با تکمیل دومین کمپ گردشگری در مسیر فاروج به قوچان،  خدمات قابل توجهی  به مسافران و زائران ارائه شود و مسافران نیز با رضایت قلبی و دلی خوش، لحظات خوبی را در این منطقه سپری کنند./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار