هدیه دولت تدبیر و امید به اهالی نگین سبز شمال خاوری ایران؛
دولت یازدهم در ادامه طرح ها و خدمات گسترده خود به ملت بزرگ ایران اسلامی به ویژه اهالی صبور، خونگرم، دیندار و میهن دوست دیار باب الرضا(ع) و خطه موسوم به رنگین کمان اقوام و گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها، از ۵ طرح بزرگ زیربنایی و خدماتی در این استان رونمایی می کند.
کد خبر: ۴۰۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 06 April 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ، کابینه تدبیر و امید دکتر حسن روحانی در شرایطی زمامداری دولت را تحویل گرفت که شرایط بغرنج ناشی از تحریم های ظالمانه، شوک ارزی و بحران اقتصادی، تورم افسارگسیخته و هزاران میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران را از سلف خود به میراث برده بود. با این همه، دولتمردان یازدهم با حمایت های روزافزون مقام معظم رهبری و ملت غیور ایران و به همت و تدبیر سکاندار این دولت حجت الاسلام حسن روحانی در کوششی بایسته، با اولویت بندی طرح ها و برنامه ریزی دقیق، در راستای تحقق گام به گام مطالبات اقشار مختلف و اجرای طرح های مغفول و بر زمین مانده گام برداشتند.
طی 3 و نیم سال سپری شده از دولت کنونی، مردم به عینه خدمات دولتمردان تدبیر و امید را شاهد بوده و شیرینی آن را به خوبی چشیده اند. برداشته شدن سایه تهدید و رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی، کاهش ملموس نرخ تورم از 45درصد هنگام روی کار آمدن دولت یازدهم در سال 92 به کمتر از 9 درصد در پایان سال 95، افزایش ضریب خودکفایی و خوداتکایی محصولات راهبردی کشاورزی به ویژه گندم، مثبت شدن تراز تجاری ایران و پیشی گرفتن صادرات غیرنفتی از واردات برای نخستین بار طی چند دهه اخیر، ثبات اقتصادی و تحکیم بنیان های اقتصادی کشور و اجرای طرح تحول سلامت، تنها بخش کوچکی از کارنامه موفق این دولت را شامل می شود.
در این راستا، اولویت بندی طرح های ناتمام، در زمره راهکارهایی بود که دولت تدبیر و امید با توجه به کاهش شدید درآمدهای نفتی در پیش گرفت و امروز ثمره آن را مردم به خوبی شاهد هستند؛ به گونه ای که در خراسان شمالی 3 هزار طرح ناتمام ریز و درشت از دولت های قبلی به جا مانده بود که در این دولت با تدیبر و برنامه ریزی مناسب تلاش شد مهم ترین و مؤثرترین آن ها برای آحاد جامعه، گزینش و تکمیل شود؛ طرح هایی که برخی از آن ها در سفر خردادماه 94 کاروان تدبیر و امید به این استان هم مورد تأکید رئیس جمهوری و هیئت دولت قرار گرفت و امروز به بار نشستن آن ها را به نظاره نشسته ایم.
** تحول در عرصه سلامت با افتتاح بزرگ ترین مراکز درمانی استان
تکمیل، تجهیز و بهره برداری از 2 بیمارستان بزرگ خراسان شمالی که درمجموع، 540 تخت به ظرفیت مراکز درمانی این استان اضافه می کند، نمودی از اهتمام دولت تدبیر و امید به توسعه خدمات پایه و تخصصی بهداشتی و درمانی و تکریم و جلب رضایتمندی حداکثری عموم آحاد جامعه است. 
دولت یازدهم که با اجرای طرح تحول سلامت با وجود همه تنگناهای مالی، ثابت کرد که برای کاهش آلام بیماران و خانواده های آنان از هیچ کوششی فروگذار نمی کند، با بهره برداری از طرح های بیمارستانی جدید در خراسان شمالی، گام بزرگ دیگری در این راستا برداشته است؛ به گونه ای که طی حدود 3 سال گذشته، 88 هزار مترمربع به فضای بهداشتی و درمانی این استان افزوده شده که معادل تقریبی 75 درصد تمام آن چیزی است که در نیم قرن اخیر در این خطه مهیا و ساخته شده بود. تکمیل و بهره برداری 2 بیمارستان جدید در شهرهای بجنورد و شیروان شامل بیمارستان 320 تختخوابی تخصصی و فوق تخصصی امام حسن(ع) در مرکز استان و بیمارستان تخصصی 220 تختخوابی آیت الله هاشمی در شهرستان شیروان هم در ادامه این تلاش ها محقق شده است. روند ساخت این بیمارستان ها که تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم به کندی پیش می رفت، در این دولت به گونه ای شتاب گرفت که با تزریق بیش از 2 هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف ملی، استانی و سفرهای رهبری و ریاست جمهوری، امروز به مرحله بهره برداری رسیده و 47 هزار مترمربع به زیربنای مراکز درمانی این استان افزوده است. با توجه به تجهیز این دو مرکز درمانی به تجهیزات تخصصی و فوق تخصصی روز و با توجه به عزم دولت یازدهم بر تسهیل شرایط ماندگاری پزشکان متخصص و فوق تخصص در استان، از این پس به ندرت اعزام بیماران این خطه به مراکز درمانی تخصصی استان های مجاور را شاهد خواهیم بود.
** ارتقای شبکه حمل و نقل هوایی و زمینی استان
بزرگراه 4 بانده بجنورد به استان گلستان، طرح مهم دیگریست که اگرچه در دولت هشتم کلید خورد، اما در 8 سال دولت سابق به کندی پیش رفت تا جایی که فقط 18 کیلومتر آن تا سال 92 نکمیل و بهره برداری شد. امروز در شرایطی 55 کیلومتر دیگر از این محور مهم مواصلاتی زیر بار ترافیکی می رود که با توجه به پیگیری های مقام عالی دولت در خراسان شمالی و تأکیدهای دولتمردان برای تأمین منابع مالی لازم، امید می رود تا پایان سال جاری تمام این محور 160 کیلومتری 4 بانده شود تا میلیون ها مسافر و زائر امام علی بن موسی الرضا(ع) با خیالی آسوده در جاده ای امن و استاندارد، تردد کنند.
دیگر طرح مهم زیرساختی خراسان شمالی که به مرحله بهره برداری رسیده، طرح توسعه فرودگاه ین المللی بجنورد است. با تکمیل این طرح که خود شامل افزایش 1200 متری طول باند فرود، نصب تجهیزات جدید کمک ناوبری ازجمله سامانه های روشنایی و ILS و ترمینال جدید پروازهاست و برای آن ها حدود 700 میلیارد ریال هزینه شده، اینک این فرودگاه از مدرن ترین تجهیزات و امکانات روز فرودگاه های درجه یک کشور برخوردار شده است. بالطبع، این امر به گسترش ظرفیت جابه جایی بار و مسافر در این استان به میان قابل توجهی می افزاید و خود زمینه ساز جذب سرمایه های مولد دیگر خواهد شد.
** هدیه دولت یازدهم به جامعه بزرگ ورزش استان
اما ورزشگاه 15 هزار نفری 19 مهر بجنورد را می توان دیگر هدیه بزرگ دولت تدبیر و امید به جوانان ورزشکار و عموم ورزش دوستان دیار پهلوانان و غیورمردان خراسان شمالی نامید؛ ورزشگاهی با امکانات استاندارد و شایسته که اگر قرار بود با روند پیشین دولت گذشته تأمین اعتبار می شد، شاید تا سال های سال برای بهره برداری آماده نمی شد اما به همت دولتمردان کنونی و اولویت سنجی انجام شده، در فهرست طرح های دارای اولویت بالا قرار گرفت. برای تکمیل و تجهیز این استادیوم زیبا هم 240 میلیارد ریال هزینه شده است.
با بهره برداری طرح های پنجگانه فوق و دستیابی این استان به شاخص های عمرانی و خدماتی در سطوح میانگین کشوری، چشم انداز توسعه پایدار خراسان شمالی در طلیعه روی کار آمدن دولت دوازدهم نویدبخش تر از همیشه شده است و امید می رود با حضور حماسی و مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رأی در 29 اردیهبشت آتی و عزم و همت ملی، روند توسعه کشور عزیزمان هم چنان بر مدار عقلانیت و اعتدال و تدبیر، استوار و پابرجا بماند و آحاد ملت ثمره پایداری، همدلی و انسجام ملی خود را نه تنها بیش از پیش در زندگی روزمره خود لمس کنند، بلکه امیدشان به فردایی روشن تر برای فرزندان شان هم هر روز دوچندان تقویت شود./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار