علی شورزاده :
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : 11 هزار و 201 دانش آموزپایه نهم در خراسان شمالی مشمول هدایت تحصیلی می باشند.
کد خبر: ۴۰۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 08 April 2017

به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل اموزش و پرورش استان به نقل از روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی علی شورزاده درحاشیه کارگاه آموزشی هدایت تحصیلی ،شغلی با بیان این که 11 هزار و 201 دانش آموز مشمول هدایت تحصیلی می باشند، گفت: از این تعداد دانش اموز پایه نهم، 5 هزار 225 دختر و 5هزار و 976 پسر  می باشند.

وی گفت: پیشرفت کشور، به نیروی انسانی کارآمد نیاز دارد و تدارک این نیروی انسانی در گرو شناسایی و هدایت استعدادهای تحصیلی است .

شورزاده تصریح کرد: از اولویت های آموزش و پرورش کمک به هدایت متوازن دانش آموزان به شاخه ها و رشته های تحصیلی بر اساس سیاست های توسعه کشور است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اهمیت  هدایت تحصیلی بیان کرد: هدایت تحصیلی یک رویداد آینده ساز برای دانش آموزان است و درصد بسیاری از آسیبهای اجتماعی و بیکاری ناشی از هدایت تحصلی نادرست است.

رئیس اداره مشاوره تربیتی تحصیلی نیز در ادامه این گفت و گو با اشاره به اهمیت توجیه خانواده ها در امر هدایت تحصیلی بیان کرد: از طریق برگزاری همایش ها و جلسات توجیهی برای خانواده ها باید آنان را نسبت به این اهمیت هدایت تحصیلی آگاه کرد.

محمد حسین عسگری خاطر نشان کرد: نقش مشاوران در فرایند هدایت تحصیلی بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده است و مشاوران باید همه توان خود را به کار گیرند تا مسیر تحصیلی و شغلی دانش آموزان را به درستی مشخص کنند.

گفتنی است در این نشست که با حضور معاونین ،کارشناس مسئولان متوسطه دوم و کارشناسان مشاور شهرستان ها ومناطق برگزار گردید شیوه نامه هدایت تحصیلی - شغلی  تبیین و توجیه گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار