استاندار در جمع اعضای هیئت های بازرسی انتخابات:
استاندار خراسان شمالی صبح چهارشنبه با حضور در نشست اعضای هیئت های بازرسی انتخابات شهرستان های این استان، از تعیین ۲۱۳ بازرس و سربازرس برای رصد فرایندهای منتهی به انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: وظیفه اصلی این افراد باید جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی باشد.
کد خبر: ۴۰۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 12 April 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ، محمدرضا صالحی با اشاره به 3 وظیفه ذاتی دست اندرکاران انتخابات شامل تأمین سلامت، امنیت و قانونمداری با هدف جلب مشارکت حدکثری مردم تصریح کرد: بازرسان و سربازرسان باید بر این فرایندها نظارت داشته باشند که با توجه به محدودیت منابع موجود، کار سنگینی محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: برای انتخابات پیش رو در استان 179 بازرس و 34 سربازرس پیش بینی شده است که به عنوان نمایندگان اصلی مجری انتخابات در شعب حاضر می شوند و باید ضمن ممانعت از بروز تخلفات، موارد لازم را گزارش دهند.
وی نتیجه کار بازرسان انتخابات را در حفظ امانت داری و رعایت حق الناس بسیار موثر دانست و اضافه کرد: فعالیت این افراد در تأمین امنیت و قانونمداری فرایندهای انتخابات و جلب مشارکت حداکثری مدنظر مقام معظم رهبری نیز اثرگذار خواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد: هماهنگی و تعامل اعضای هیئت های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات در استان، برگزاری انتخاباتی پرشور و حماسی را رقم بزند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، به طور هم زمان در 29 اردیبهشت ماه آتی برگزار خواهد شد.
این گزارش حاکیست، محمدحسین علی نیا معاون استاندار و رئیس هیئت بازرسی انتخابات خراسان شمالی نیز در این نشست، ضرورت دقت نظر و تلاش برای تحقق انتخاباتی سالم را از وظایف هیئت های بازرسی دانست و گفت: در هر شهرستان 3 نفر به عنوان عضو هیئت بازرسی مشخص شده اند و حکم آن ها نیز ابلاغ شده است و با توجه به آمار اعلامی، به ازای هر 6.6 صندوق، یک بازرس و برای هر 33 صندوق هم یک سربازرس خواهیم داشت.
مهدی کرامتی مدیرکل بازرسی استانداری و دبیر هیئت بازرسی اتنخابات استان نیز با تشریح وظایف بازرسان و سربازرسان، نظارت بر حسن اجرای تمام فرایندها و  حصول اطمینان از سلامت تمام مراحل انتخابات به ویژه در روز رأی گیری و رصد تخلفات و گزارش این مسائل را مورد تأکید قرار داد و از تدوین برنامه های آموزشی برای بازرسان و سربازرسان انتخابات خبر داد./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار