رئیس پلیس راه روستایی خبر داد:
با وجود کاهش 13 درصدی قربانیان جاده ای روستایی استان اما تعداد قربانیان جاده ای روستایی شیروان طی سال گذشته 28 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۱۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱ 23 April 2017
با وجود کاهش 13 درصدی قربانیان جاده ای روستایی استان اما تعداد قربانیان جاده ای روستایی شیروان طی سال گذشته 28 درصد افزایش یافته است. رئیس پلیس راه روستایی خراسان شمالی در مراسم اعطای کلاه ایمنی رایگان به اهالی روستای گره زوی شیروان با بیان این مطلب گفت: طی سال گذشته 27 نفر در جاده های روستایی شیروان فوت کردند.
سرگرد «کیوان نژاد» با اشاره به فوت 70 نفر در جاده های روستایی استان افزود: 50 درصد از قربانیان سوانح جاده ای استان راکبان موتورسیکلت بوده اند که اغلب آنان به دلیل نداشتن کلاه ایمنی جان باخته اند.
وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی اظهارداشت: موتورسیکلت، کمترین ایمنی را در میان وسایل نقلیه دارد و اگر راکبان موتورسیکلت نکات ایمنی به ویژه استفاده از کلاه ایمنی را رعایت نکنند گاهی تعداد قربانیان استفاده از این وسیله با تعداد قربانیان واژگونی یک اتوبوس برابری می کند. وی نداشتن چراغ های عقب و جلوی موتورسیکلت را بسیار خطرناک دانست و گفت: سال گذشته چند فقره از تصادف های مرگبار  رخ داده شده در جاده های روستایی به دلیل تصادف موتورسیکلت های بدون چراغ بوده است که در تاریکی شب از خط سفید جاده برای تردد استفاده کرده اند. وی استفاده نکردن بیش از ظرفیت از موتورسیکلت برای حمل افراد و بار و داشتن آینه های بغل را نکات ضروری هنگام استفاده از موتورسیکلت برشمرد. این مقام انتظامی همچنین از عدم توقیف موتورسیکلت های دارای مدارک ناقص در صورت داشتن کلاه ایمنی خبر داد و اظهار داشت: در صورتی که راننده ای بدون رفتارهای خطرناک و با کلاه ایمنی تردد کند مأموران پلیس راه از توقیف آن موتورسیکلت در صورت نداشتن مدارک کامل خودداری می کنند تا استفاده از کلاه ایمنی به یک فرهنگ تبدیل شود. گزارش خبرنگار ما حاکی است در پایان این برنامه آموزشی 37 کلاه ایمنی به طور رایگان از طرف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در میان اهالی روستای گره زو توزیع شد./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار