مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: سعید فلاح کارگر شیروانی به عنوان کارگر نمونه کشوری انتخاب شد.
کد خبر: ۴۱۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ 24 April 2017
حسن نوری دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال اظهار کرد: فلاح کارگر شاغل در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به عنوان کارگر نمونه کشوری انتخاب شد که یازدهم اردیبهشت ماه ( روز جهانی کار و کارگر) لوح خود را از رییس جمهوری دریافت خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سال قبل پنج هزار و 500 نفر در سامانه اشتغال این استان ثبت نام کردند گفت: از این تعداد یک هزار نفر از شیروان بودند.
وی افزود: برنامه ریزی شده است تا در سال جاری 10هزار شغل برای شهروندان این استان ایجاد شود که در سامانه اشتغال نیز ثبت شود که از مجموع این تعداد دو هزار نفر برای شیروان خواهد بود.
نوری با بیان اینکه باید به سمت اشتغال های زود بازده و مشاغل خرد و خانگی حرکت کنیم افزود: هدف گذاری ما در پوشاک است که هم اکنون ظرفیت تولید یک میلیون دست پوشاک در استان تولید می شود که برای 550 نفر نیز اشتغال ایجادشده است ولی مدیریت واحدی در این زمینه نداریم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه امسال تولید پوشاک دو برابر خواهد شد گفت: در حوزه پوشاک دوره های آموزشی برگزار می شود که سالانه سه هزار نفر در این استان باید آموزش های لازم کارآفرینی را ببینند.
نوری در بخش دیگری از سخنانش افزود: هم اکنون یک هزار و 800 نفر از اعضای تعاونی روستاهای این استان را با کارت زرد به بانک توسعه تعاون معرفی کرده ایم که با همان کارت بدون هیچ تضمینی به هر نفر 500 میلیون ریال تسهیلات با نرخ 18 درصد پرداخت می شود.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار