استاندار خراسان شمالی گفت: نرخ باسوادی مردان در این استان در دولت یازدهم 3 درصد فزایش و به 89 درصد ارتقا یافته است.
کد خبر: ۴۱۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ 24 April 2017
محمدرضا صالحی روز دوشنبه در جشنواره نوزدهم خیران مدرسه‌ساز استان اظهار کرد: نرخ باسوادی مردان از 86 درصد در پیش از این دولت به 89 درصد رسیده است.
وی افزود: نرخ باسوادی زنان در این استان نیز در این مدت از 80 درصد به 85 درصد ارتقا یافته است.
وی با اشاره به اینکه امروزه رویکرد های آموزش و پرورش تغییر یافته است گفت: زمانی، هدف از آموزش و پرورش تنها یادگیری درس بود اما اکنون فراگیری مهارت کسب و کار، آموزش برای زندگی مسالمت آمیز و آموختن زندگی کنار یکدیگر در تعلیم و تربیت پیگیری می شود.
استاندار خراسان شمالی بر نقش تاثیرگذار خیران مدرسه‌ساز در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: خیران نقش تاثیرگذار ی در گسترش بسترهای آموزشی و ارتقای آگاهی دارند.
صالحی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای ریشه کن کردن بی سوادی اظهار کرد: امید است روزی شاهد برگزاری جشن برچیده شدن مدارس دو نوبته در استان باشیم.
وی گفت: ارتقای کیفیت آموزش، هدف آموزش و پرورش است و در این زمینه روستا و شهر تفاوت ندارد.
استاندار خراسان شمالی افزود: در این جشنواره علاوه بر تکریم و تجلیل خیران مدرسه‌ساز، تلاش داریم تا زمینه برای ورود خیران بیشتر به مدرسه سازی فراهم شود.
بر اساس شناسنامه فنی استان خراسان شمالی در سال 85، دو هزار و 500 کلاس درس فرسوده اعلام شده بود که از مجموع این تعداد هزار کلاس فرسوده تخریب و بازسازی شد.
خراسان شمالی 164 هزار دانش آموز دارد که در بیش از دو هزار آموزشگاه تحصیل می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار