حسین فرخنده :
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در نشست خبری دومین جشنواره فیلم و عکس با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم و عکس در استان با حضور حداکثری هنرمندان گفت: یکی از اهداف جشنواره شناسایی استعدادها و شناسایی و تقویت جایگاه حوزه فیلم و عکس است.
کد خبر: ۴۱۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱ 24 April 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  ؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در نشست خبری دومین جشنواره فیلم و عکس با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم و عکس در استان با حضور حداکثری هنرمندان گفت: یکی از اهداف جشنواره شناسایی استعدادها و شناسایی و تقویت جایگاه حوزه فیلم و عکس است.

حسین فرخنده برگزاری کارگاه های آموزشی فیلم و عکس در شهرستان ها قبل از اجرای جشنواره را یکی از گام های مطلوب در راستای برگزاری هر چه بهتر و موفق این جشنواره در استان ذکر کرد.

وی با اشاره به مشارکت و حضور حداکثری هنرمندان استان از ارسال ٢١٧٨ اثر از سوی هنرمندان عکاس استان به دبیرخانه این جشنواره خبرداد.

فرخنده همچنین اظهار داشت: در حوزه فیلم ٨٤ اثر و در حوزه فیلم نامه هم ٦٤ اثر از سوی هنرمندان استان به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در نشست خبری دومین جشنواره فیلم و عکس با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم و عکس در استان با حضور حداکثری هنرمندان گفت: یکی از اهداف جشنواره شناسایی استعدادها و شناسایی و تقویت جایگاه حوزه فیلم و عکس است.  

حسین فرخنده برگزاری کارگاه های و ورکشاپ های عکاسی با موضوع عکاسی مستند و  دوران مدرن، عکاسی با موضوع آشنایی با سلکت عکس وکارگاه های حوزه فیلم  با حضور اساتید برجسته کشور را از جمله برنامه های جنبی دومین جشنواره فیلم و عکس استان برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به وجود فضاهای بلاتکلیف ازجمله زمین‌های سینما قدس و سعدی بجنورد، از تشکیل کارگروهی در معاونت عمرانی استانداری برای حل این موضوع خبرداد.

وی اظهار کرد: باید از امکاناتی که در استان وجود دارد و ظرفیت و همیاری دستگاه‌های فرهنگی، موضوع اختصاص زمین به‌منظور ساخت پردیس سینمایی در بجنورد تعیین تکلیف شود.

فرخنده بابیان اینکه ایجاد سینما در خراسان شمالی مستلزم حمایت از بخش خصوصی است، گفت: در صورت تحقق این مهم، امکانات پخش فیلم در مجتمع‌های فرهنگی و هنری را به‌منظور حمایت از بخش خصوصی جمع‌ آوری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل نبود سینما در بجنورد و شهرستان‌های خراسان شمالی، چهار مجتمع فرهنگی و هنری سطح استان مجهز به امکانات پخش فیلم شده‌اند، اظهار کرد: در این مجتمع‌ها، فیلم‌های روز هم‌زمان با اکران در پایتخت به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد: مصرف فرهنگی مردم خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری است و همواره گیشه‌های تئاتر و اجراهای موسیقی با استقبال مردم استان مواجه می‌شود.

فرخنده عنوان کرد: وجود سینمای مستقل در خراسان شمالی یک ضرورت است که امیدواریم با ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، این مهم به‌زودی تحقق یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار