صالحی :
استاندار خراسان شمالی چهارشنبه شب، مهمان جمعی از فرهیختگان استان بود که در آیین ویژه پاسداشت مقام شامخ معلم و استاد به همت دانشگاه کوثر بجنورد گردهم آمده بودند؛ جایی که در آن، محمدرضا صالحی از عزت و اقتدار کنونی ایران سخن گفت و شرف و استقلال کشور را مدیون حضور معلمان و استادان در جای جای میهن اسلامی و ثمره آگاهی بخشی آنان به آحاد جامعه دانست.
کد خبر: ۴۱۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 04 May 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ، مقام عالی دولت یازدهم در استان که با جمع های دانشگاهی بیگانه نیست و سال ها پیش در کسوت معلمی دانشگاه، دانشجویان زیادی تربیت کرده است، حضور دوباره در جمعی دانشگاهی را غنیمت شمرد و کلامش را با مبحثی علمی آغاز کرد: نظریه عمومی سیستم ها.
صالحی از ثابت بودن جمع اثرگذاری و اثرپذیری هر شیء در دنیا سخن گفت و با این مقدمه، به این جا رسید که، انسان به عنوان اشرف مخلوقات چگونه می تواند اثرگذاری خود را بر محیط و دیگران افزایش دهد و در برابر، از میزان اثرپذیری اش بکاهد؟ وی با ذکر مثال هایی، چنین نتیجه گرفت که معلم، نقشی اساسی در این حیطه به عهده دارد، چون کسی است که با کمک به آگاهی و رشد و ارتقای افراد، اثرگذاری آنان را در جامعه افزایش می دهد.
مثال های استاندار در تبیین بیشتر این موضوع، فراگیرتر شد و بدین جا رسید که ملت هم با حضور در صحنه های مختلف اجتماع به ویژه انتخابات، پشتوانه ای می شوند تا اثرگذاری کشورمان در دنیا بیشتر و اثرپذیری اش از شرایط متغیر جهانی کمتر شود.
صالحی با ابراز خوشوقتی از این که در دولت تدبیر و امید، اثرگذاری ایران اسلامی و عزت و اقتدار آن در دهکده کوچک جهانی افزایش چشمگیری یافته است، خاطرنشان کرد: پیش از این دولت با وضع تحریم های پی در پی و به واسطه اثرپذیری کشور از شرایط تحمیلی قدرت های جهانی، دیگران برای ما تعیین می کردند که چه مقدار نفت تولید و صادر کنیم، به کدام کشورها بفروشیم و در مقابل، چه ارزها یا چه کالاهایی از آن ها دریافت کنیم که به هیچ وجه دربردارنده عزت و اقتدار ما نبود.
وی سیر تحولات منتج به برجام و تغییر این معادلات به نفع ملت بزرگ ایران را یادآور شد و آن را نتیجه هدایت رهبری، تدبیر دولت و پشتوانه قوی مردمی دانست و از معلمان و استادان آگاهی بخش و انسان ساز به عنوان تعلیم دهندگان عزت و شرف و پایه گذاران اثرگذاری یک ملت در مجامع جهانی یاد کرد.
استاندار خراسان شمالی با برشمردن برخی از مهم ترین مزیت های اقتصادی و اجتماعی و قابلیت های بالقوه این استان در حوزه های گوناگون و ذکر نمونه هایی از موفقیت های اخیر این استان، از جامعه دانشگاهی و پژوهشگران استان خواست برای بالفعل شدن این قابلیت ها و رشد و توسعه روزافزون این خطه همت بیشتری مصروف دارند. کسب رتبه نخست خراسان شمالی در صدور مجوزهای جذب سرمایه خارجی در کشور، تخصیص صد در صدی اعتبارات تملک دارایی های استانی، کسب رتبه نخست رشد اعتبارات هزینه ای و رتبه دوم رشد اعتبارات سرمایه ای در بودجه سال جاری و سفر حدود 140 مقام مسئول کشوری به استان طی 10 ماه اخیر، ازجمله دستاوردهایی بود که مقام عالی دولت یازدهم در استان بدان ها اشاره داشت.
پایان بخش حضور استاندار در این مراسم، تجلیل از استادان و پژوهشگران برتر بود. دانشگاه کوثر بجنورد که سال 1391 تأسیس شد، با دارابودن 40 عضو هیئت علمی و هزار و 600 دانشجوی دختر، پس از دانشگاه الزهرای تهران دومین دانشگاه ویژه بانوان محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار