محمود دلپسند ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی از پرداخت ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به بانک های کشاورزی استان توسط دولت بر طبق تبصره ۳۵ قانون بودجه خبر داد.
کد خبر: ۴۲۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 10 May 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ؛ محمود دلپسند در کارگروه اسب اصیل ترکمن استان اظهار داشت:طبق تبصره 35 قانون بودجه که اواخر سال گذشته ابلاغ شد افرادی که تسهیلات کمتر از 100 میلیون تومان از بانک ها را داشتند می توانستند با پرداخت اصل وام دریافتی خود، کامزد آن توسط دولت و جرایم آن توسط بانک ها بخشیده شود.
وی در ادامه افزود:این تبصره برای مردم خراسان شمالی که اکثر وام گیرندگان آن در بخش کشاورزی هستند بهترین فرصت قلمداد میشد که در همین راستا در مرحله نخست آن 9ونیم میلیارد تومان اعتبار ازسوی دولت به این استان اختصاص یافت که 4 میلیارد تومان نیز جرایم آن بخشیده شد.
دلپسند در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در مرحله نخست وام گیرندگان با وام کمتر از 10 میلیون تومان از این طرح بهره مند شدند، افزود:در مجموع 4 هزار و 850 خانوار روستایی خراسان شمالی از این طرح بهره مند شدند.
وی تصریح کرد:در مرحله دوم که همین اواخر ابلاغ شد وام گیرندگان با وام کمتر از 25 میلیون تومان مشمول این طرح قرار گرفتند که دولت 15 و نیم میلیارد تومان تسهیلات به بانک های کشاورزی استان پرداخت نمود که پیش بینی ما زیرپوشش قرار گرفتن 10 تا 12 هزار خانوار است که بتوانند از این مزایا بهره مند شوند.
وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های مهم دولت حمایت از بخش کشاورزی است، بیان کرد: دولت تدبیر و امید سیاست های خوبی را در بخش حمایت از کشاورزان به ویژه در قسمت خریدهای تضمینی اتخاذ کرده به طوریکه نرخ گندم در سال زارعی 91 برای هر کیلو 550 تومان و در سال زارعی 95 برای هر کیلو 1300 تومان افزایش یافته که در واقع شاهد رشد 236 درصدی هستیم حال آنکه قیمت نرخ جهانی گندم 800 تومان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی در ادامه و با تاکید بر اینکه در این طرح از تولید کنندگان حمایت های خوبی صورت گرفته، بیان کرد: امیدواریم صنعت اسب استان نیز در کنار این حمایت ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد چرا که ظرفیت های بالقوه ای در حوزه اسب اصیل استان وجود دارد که می تواند منسجم تر به آن پرداخته شود.
محمود دلپسند با اشاره به این نکته که اسب اصیل می تواند نقش موثری در اقتصاد این استان ایفا کند، ادامه داد:انتظار ما از فدارسیون سوارکاری پیگیری منسجم تر در راستای حمایت از اسب است که البته در این راه نیازمند حمایت های بیشتر بخش خصوصی نیز هستیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع برگزاری جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن در محل پارک ملی بش قارداش بجنورد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این جشنواره ملی در چهارم خرداد ماه امسال برگزار میشود می تواند منشا خوبی برای توجه به موضوع پرورش اسب باشد.
دلپسند خاطرنشان کرد:همه دستگاه های اجرایی استان باید در اجرای بهتر این رویداد مهم کمک کنند.
وی ادامه داد: وقتی به اسب از نگاه یک کالای لوکس نگریسته میشود موردی ندارد اما وقتی از این خرید حمایت شود تولید کنندگان نیز به همان تناسب تولید خود را افزایش خواهند داد که این امر در نهایت منجر به افزایش خوداشتغالی خواهد شد بنابراین صندوق کارآفرینی مهر امید باید در پرداخت تسهیلات خود به این موضوع مهم توجه نماید.
گفتنی است در ادامه جلسه رییس صندوق کارآفرینی مهر امید نیز ازآمادگی این صندوق جهت پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان اسب در قالب طرح های کارآفرینی و خود اشتغالی خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار