سومین و آخرین دور از مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری صریح و پی پرده و با حساسیت بالا در روز جمعه برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 14 May 2017
سومین و آخرین دور از مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری صریح و پی پرده و با حساسیت بالا در روز جمعه برگزار شد. بسیاری از تحلیلگران سیاسی و فعالان عرصه تبلیغات ریاست جمهوری پیش از برگزاری این مناظره معتقد بودند که این دور از مناظره در نتیجه انتخابات بسیار موثر است و شاید به همین دلیل بود که کاندیداها سعی کردند آرای خاکستری مردم را به نفع خودشان جذب کنند. خبرنگار ما هنگام برگزاری مناظره و پس از مناظره در ستادهای انتخاباتی حاضر شد و به گفت و گو با اعضای فعال ستادهای فعال هنگام مناظره پرداخت. در این میان، طرفداران هر یک از کاندیداها، کاندیدای مورد حمایت شان را پیروز می دانستند. همچنین تشویق های طرفداران هر کاندیدا هنگام صحبت های پایانی کاندیداها به ویژه «روحانی» و «رئیسی» حاکی از آن بود که طرفداران این 2 کاندیدا معتقد بودند کاندیدای مورد نظرشان توانسته است به خوبی از عهده مناظره سوم برآید و صحبت های دلخواه آنان را بیان کرده اند. از سویی تعدادی از شهروندان صحبت های «قالیباف» را شفاف ساز  و حاوی نکات جدیدی عنوان کردند. 
از سوی دیگر، برخی دیگر از شهروندان هم به تسلط قوی «جهانگیری» در زمینه گفتار و ارائه آمار و ارقام اشاره داشتند. هر چند اعضای فعال ستادهای تبلیغاتی ریاست جمهوری از این مناظره راضی و خشنود بودند اما برخی از افرادی که به خط های فکری سیاسی 2 طیف اصولگرا و اصلاح طلب وابستگی ندارند ادعاهای برخی کاندیداها را که به نوعی ژست افشاگرایانه به خود گرفته بودند  بد اخلاقی و باعث بی اعتمادی هر چه بیشتر مردم به مسئولان می دانستند. یکی از این افراد به خبرنگار ما گفت: مناظره سوم به جای آن که بیشتر یک میدان رقابت باشد به یک میدان جنگ میان برخی از کاندیداها تبدیل شده بود که هر یک به نوعی قصد تخریب رقیب‌شان را داشتند. «حسینی» ادامه داد: کشور در سایه اعتماد مردم به دولتمردان و نظام می تواند توسعه یابد و پیشرفت کند و هیچ دولتی بدون پشتیبانی مردم نمی تواند برنامه های خود را اجرا کند. یکی دیگر از شهروندان نیز  از صحبت های به اصطلاح افشاگرایانه برخی کاندیداها انتقاد کرد. «رحیمی»  با انتقاد از مجری این مناظرات گفت: مجری این مناظرات اصلاً مدیریتی برای این که کاندیداها خارج از سوال صحبت نکنند نداشت.  
وی همچنین با انتقاد از قرعه کشی سوال ها اظهار داشت: سوالات باید متناسب با حوزه تخصص و برنامه های ارائه شده از طرف کاندیداها که تاکنون بارها اعلام کرده اند مطرح می شد نه این که سوالات قرعه کشی شوند و به همین دلیل کاندیداها خارج از سوال مطرح شده جواب می دادند. یک فعال سیاسی اصلاح طلب نیز با انتقاد از شیوه این مناظرات گفت: در کشورهای پیشرفته هنگام برگزاری مناظرات گروهی بی طرف خارج از مناظرات حضور دارند و اگر کاندیدایی ادعایی داشت آن را به سرعت بررسی می کنند و سپس صحت و سقم آن را از طریق مجری مناظره اعلام می کنند اما به دلیل نبود چنین اقدامی کاندیداها ادعاهای شان را بدون سند و مدرک به طرف مقابل نسبت می دادند. با وجود وارد بودن  برخی انتقادات به پاسخ های کاندیداها به جای ارائه برنامه، یکی از طرفداران این سبک از مناظرات گفت: آقای «قالیباف» در دوره گذشته که کاندیدای ریاست جمهوری شد به دنبال ارائه برنامه برای اهدافش بود اما به دلیل ذائقه سیاسی مردم ما در این دوره از مناظرات به سمت بیانات هجومی به رقبا رفته است و در جامعه مشاهده می کنیم که اقبال از او نسبت به دوره های قبل بیشتر شده است. «حسن آباد» افزود: همانگونه که دیدیم در این مناظرات «میرسلیم» و «هاشمی طبا» بیشتر از دیگر کاندیداها به جای هجوم به رقیب به ارائه برنامه های خود پرداختند اما اقبالی میان مردم نداشتند./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار