نماينده مردم استان مركزي در مجلس خبرگان رهبری؛
تابناک مرکزی: نماينده مردم استان مركزي در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما در روز جهانی قدس فریاد برآوردیم که تابع فرمان خداوند متعال هستیم و فرمانبرداری مستکبران را نمی‌پذیریم.
کد خبر: ۴۴۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷ 23 June 2017

به گزارش تابناك مركزي، آیت الله محسن اراکی نماينده مردم استان مركزي در مجلس خبرگان رهبری به عنوان سخنران در جمع مردم شرکت کننده در مراسم پرشكوه  راهپیمایی روز جهانی قدس با اشاره به اينكه امروز جنگ، جنگ بین استکبار و حاکمیت خداوند است و معنی انتظار این است که زمینه را در جامعه امروز انسانی برای پذیرش فرمانروایی الهی فراهم کنیم اظهار داشت: با توجه به آموزه هاي قرآني در قرآن دو جریان مداوم در طول تاریخ مورد اشاره قرار گرفته است، یکی جریانی است که قرآن از آن به جريان اسلام تعبیر می‌کند که همه انبیا نسل به نسل همین راه را طی کرده‌اند.

وي در ادامه افزود: حضرت ابراهیم (ع) وقتی به فرزند خود فرمود که فرزندم در خواب دیدم که تو را ذبح می‌کنم، فرزندش گفت پدر آنچه به تو دستور رسیده اجرا کن و مرا از صابران می‌یابی و وقتی این دو فرد، ثبات خود را بر خط اسلام نشان دادند آنجا بود که خداوند به ابراهیم(ع) ندا داد به دستور الهی عمل کردی.

نماينده مردم استان مركزي در مجلس خبرگان اسلام را در یک کلمه پذیرش حاکمیت خدا در تمام شؤون زندگی دانست و گفت: طبق اسلام فرمان از آن خدا است و در قرآن آمده که خدا یکی است و فرمان دهند یکی است و مُلک را متعلق به کسی می‌داند که شایسته باشد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی فرمان مقابل فرمان الهي را هواي نفساني خواند و بيان كرد: همه ادیان مسئله حاکمیت خود و انحصار حاکمیت را برای خداوند بیان می‌کنند و اسلام را در پذیرش این حاکمیت معین و مشخص می‌کند و در مقابل فرمان الهی فرمان دیگری وجود دارد که هوای نفسانی است.

آيت الله اراكي پس از آن ابراز كرد: یک خدای حقیقی و راستین و آفریننده جهان وجود دارد و یک خدای هوای نفسانی که فرمانبری آن با خداوند و دین الهی سنخیتی ندارد و هر فرمانروایی که از سوی خدا اذن فرمانروایی نداشته باشد، استکبار است.

آيت الله اراكي با بيان اينكه فرمانروایی در دنیا از آن شخصي است كه با فرمان او انسان خلق شده تصريح كرد: فرمانروایی از آن شخصی است که با فرمان او انسان خلق شده و تنها کسانی می‌توانند بر انسان‌ها فرمانروایی کنند که از سوی فرمانروای آفرینش هستی یعنی خدای عزوجل اذن و اجازه داشته باشند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: امروز امام زمان(عج) از سوی خداوند برای فرمانروایی ما تعیین شده است و ولی فقیه از سوی امام عصر(عج) مجاز به فرمانروایی است و این اساس استحکام جامعه ما است.

وي افزود: امروز اقتدار ما به این است که حاکمیت را از آن خدای بزرگ دانسته و سپاهیان و نظامیان و ارتشيان و بسیجیان ما لشگر و فرمانبران خداوند هستند.

آيت الله اراكي با اشاره به تلاش عده‌ای برای آسیب به انقلاب و نظام با گرفتن گوهر خداوندي بيان كرد: کسانی که می خواهند به انقلاب و دین و ملت و کشور ما صدمه بزنند قصد دارند تا این گوهر خداوندی را از دست ما بگیرند و به آنچه که ما به آن افتخار می‌کنیم و قدرت خود را از آن به دست می‌آوریم، ضربه بزنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  نقش مردم در حاكميت الهي را مهم توصيف و با ابراز گلايه از ورود برخي مسئولين كه در اين زمينه سابقه كاري ندارند بيان كرد: در این نظام فرمانروایی از آن خداوند متعال است و اگر مردم فرمانبری الهی نکنند و فرمان خدا بر جامعه اطاعت نشود نمی‌توان نام آن را جامعه الهی خطاب کرد و اين مباحث مباحث دقيقي است كه متاسفانه گاهي اوقات برخي افراد به اين مباحث ورود پيدا ميكنند كه نه دستي در آتش و  نه سابقه كاري در اين زمينه دارند.

آيت الله اراكي با اشاره به اينكه هر حکومتی دو موجودیت دارد یکی اطاعت و فرمانبری مردم از خدا و حکومت الهی و دیگری فرمانبری طاغوت تصريح كرد: اگر مردم فرمانبری طاغوت را پذیرفتند از فرمانبری خداوند سرپیچی کرده اند

وي افزود: در واقع دو عنصر مشروعیت و موجودیت برای حاکمیت وجود دارد که اگر فرمانروا الهی باشد بر دوش مردم مسئولیتی است که از این فرمانروای الهی تبعیت کنند که اگر از آن تبعیت نکنند جور و ظلم و تعدی و طاغوت بر آنها چیره می‌شود.

نماينده مردم استان مركزي در مجلس خبرگان رهبري نقش قانون اساسي را در ترسيم حاكميت الهي در يك نظام مستحكم و معقول و منطقي مهم بيان كرد و افزود: قانون اساسی ما نقشه این حاکمیت الهی را در یک نظام مستحکم و معقول و منطقی ترسیم ساخته که بر مبنای نظام ولایت فقیه است به طوری که ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس و رييس قوه قضاييه نیز با تنفیذ رهبری مشروعیت پیدا ميكنند.

آيت الله اراكي با بيان اينكه جنگ ما در دنیا و جنگ همه اهل دین، جنگ بین حاکمیت الهی و استکباری است بيان كرد: از خداوند متعال مسئلت داریم تا با ظهور امام زمان(عج) بر جامعه اسلامی وحدت و یکپارچگی را حاکم کند تا در برابر فرمانروایان غیرالهی و استکبار ایستادگی کنیم و حکومت جهانی دور از ظلم و برمبنای عدل برقرار شود.

وي افزود: امروز ما در روز جهانی قدس فریاد برآوردیم که تابع فرمان خداوند متعال هستیم و فرمانبرداری مستکبران را نمی‌پذیریم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اتفاقات در منطقه خاطر نشان ساخت: آنچه در قدس و فلسطین و یمن و سوریه و عراق از کشتارها و كودك كشي ها و پدیده‌های تروریستی و ظالمانه به وقوع می‌پیوندد، ناشی از وجود فرمانروایان غیرخدایی و تسلط آنها بر مردم است.

وی تصریح کرد:  مستکبران با فریب، اعمال زور و زر و تزویر بر مردم مسلط شده در حالی که انبیا و اولیای الهی از سبب و برهان بهره‌مندند و ابزار آنها تبیین است و امروز انتظار امام زمان کشیدن و منتظر بودن به معنای آن است که زمینه را برای پذیرش فرمانروایی الهی امام عصر(عج) فراهم کرده و جامعه جهانی را نیز برای این موضوع اساسی و مهم آماده کنیم.

آيت الله اراكي در پايان راهپیمایی روز قدس را تجلی اعلام آمادگی مردم برای پذیرش فرمانروایی خداوند متعال بيان و خاطر نشان كرد: مهمترین چیزی که در این جمع عظیم ابراز می‌کنیم جان ما برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری آماده است.

انتهاي پيام/خ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار