تاکید معاون استاندار
اقتصاد مقاومتی از تاکیدات مقام معظم رهبری درپی مقاوم سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی مطرح می شود و بنابراین دولت به منظور تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرای پروژه هایی همچون جی نف و سیماک را در دستور کار خود قرار داده است.
کد خبر: ۴۵۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸ 12 July 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در نشست کارگروه تخصصی GNAFطرح نشانی استاندارد مکان ملی اظهار داشت: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی همیشه به صورت ریالی و ارزی نیست و در برخی موارد جلب رضایت و اعتماد عمومی و همچنین توجه به حقوق شهروندی مطرح می باشد.
محمود دلپسند افزود: ترسیم درست فرآیندها و ایجاد بسترهای لازم جهت ارائه خدمات الکترونیکی به مردم از جمله مباحث توجه به حقوق شهروندی است و بنابراین در سال جاری تاکید دولت بر اجرایی شدن پروژه های ملی جی نف و سیماک در کل کشور است.
دلپسند در ادامه به پروژه ملی GNAF اشاره داشت و گفت: : طرح ملی «جی نف» مدیریت نشانی استاندارد مکان محور کشور به عنوان یک پروژه اقتصاد مقاومتی، از جمله مصوبات شورای عالی فناوری اطلاعات است.
وی ارتباط سازمان ها با مردم را بر اساس موقعیت های مکانی و جغرافیایی تعیین شده توسط آن سازمان اعلام کرد و تصریح کرد: این تنوع نشانی و آدرس ها در بسیاری از موارد چالش برانگیز بوده و بنابراین یکپارچه سازی این اطلاعات به منظور کاهش هزینه ها و افزایش دقت و سرعت در پروژه ملی GNAF دیده شده است و در واقع و با پیاده‌سازی این سامانه نوعی استانداردسازی در ارایه نشانی و آدرس‌ها ایجاد خواهد شد.
دلپسند بیان داشت: اجرای طرح ملی جی نف در استان ها به طور جدی از سوی کشور رصد می شود و در سال 96 این طرح باید در شهرستان های بجنورد و شیروان اجرایی شود.
وی در ادامه به پروژه ملی سیماک اشاره داشت و افزود: هدف از پروژه سامانه یکپارچه‌سازی مدیریت املاک کشور (سیماک)، تسهیل در استعلامات میان دستگاهی اداراتی است که با املاک سروکار دارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی  و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: این سامانه یک زیرساخت قدرتمند نرم‌افزاری بر پایه GIS است که بر مبنای آن تمام عملیات مربوط به صدور مجوزهای ساختمانی در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، در بستر فرآیندهای استاندارد انجام می‌شود.
محمود دلپسند افزود: جلوگیری از فرار مالیاتی، کاهش هزینه ها، تحقق حقوق شهروندی و الکترونیکی شدن فرآیندهای اداری و پیاده شدن دولت الکترونیک از دیگر اهداف اجرای این پروژه است.
دلپسند خطاب به شهرداران افزود: مجموعه مدیریت شهری باید همکاری لازم را با اداره پست در راستای اجرایی شدن دو طرح ملی جی نف و سیماک در سطح استان داشته و نسبت به ارائه به موقع اطلاعات کامل و جامع اهتمام لازم را داشته باشند.
وی تاکید کرد: تمامی شهرداران موظف هستند حداکثر ظرف یک ماه نبست رفع ایرادات، نام گذاری و نصب تابلو در معابر شهری اقدام نمایند و همچنین تا پایان مرداد ماه مکلف به پلاک‌گذاری دقیق و کامل املاک (پلاک آبی) شهرهای بجنورد و شیروان هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار