وزیر نیرو در خراسان شمالی؛
سد مخزنی ۱۲ میلیون مترمکعبی قزلداش و سی و چهارمین سد تکمیل شده در دولت تدبیر و امید در شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی صبح پنجشنبه با حضور وزیر نیرو ، استاندار خراسان شمالی، نمایندگان مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از مسوولان ارشد استانی و شهرستانی آبگیری شد.
کد خبر: ۴۵۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۰ 15 July 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ؛ وزیر نیرو در آیین آبگیری سد قزلداش شهرستان راز و جرگلان گفت: واقع شدن کشورمان در منطقه ای خشک و نیمه خشک اهمیت موضوع آب را دوچندان کرده است لذا برنامه ریزی دقیق و جدی در مدیریت تأمین و مصرف آب ضروری است.
حمید چیت چیان از سد قزلداش به عنوان سی و چهارمین سدی یاد کرد که در دولت یازدهم تکمیل شده و اضافه کرد: طی روزهای آینده 3 سد دیگر نیز بهره برداری می شود؛ به نحوی که در دولت یازدهم با احداث سدهای جدید، توان استحصال آب به میزان سالانه یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.
وی افزود: از ابتدای شروع سد سازی در دهه 30 تا سال 57، از مجموع تمام سدهای کشور به میزان 14 میلیارد متر مکعب آب جهت مصارف مختلف استحصال شد و از سال 57 تا ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در مجموع 20 میلیارد  متر مکعب آب استحصال و در دوره 4 ساله دولت تدبیر و امید 4.5 میلیارد متر مکعب آب مورد استحصال قرار گرفته است که این آمار و ارقام نشان دهنده توجه جدی و ارایه خدمات گسترده دولت در بحث تامین منابع آبی است.
چیت چیان اظهار داشت:تنها در سال 95، 2هزار و 958 روستا در سطح کشور آبرسانی شد و این درحالیست که رقم ذکر شده بیش از ده سال گذشته بوده  که یکی از اهداف و اولویت های این وزارت خانه بهره مندی تمام روستاها از آب مکفی، سالم و مطمئن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار