در نشست شورای آموزش و پرورش به ریاست استاندار مصوب شد؛
استاندار خراسان شمالی در تازه ترین نشست شورای آموزش و پرروش ضمن تأکید بر لزوم همکاری تمام دستگاه ها با این نهاد برای آماده سازی و بازگشایی مدارس در آغاز مهرماه، از اتخاذ تدابیری برای تسریع بازسازی مدارس آسیب دیده از زلزله خبر داد.
کد خبر: ۴۵۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 15 July 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ، محمدرضا صالحی در این نشست که پیش از ظهر شنبه برگزار شد، جلب کمک های دیگر دستگاه ها و نیز خیّران را برای بازسازی، تعمیر و تجهیز مدارس تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید مورد تأکید قرار داد و گفت: همه تلاش ها بر این نکته متمرکز است که مهر96 مدارس در کمال طراوت و شادابی برای حضور دانش آموزان آماده باشد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان هم چنین اتخاذ راهکارهای کارشناسی شده برای بهینه سازی سامانه های گرمایشی مدارس کوچک و روستایی را خواستار شد و از ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس خواست برنامه منسجمی برای این منظور تدارک ببینند.
مهندس صالحی از برگزاری جلسات و اتخاذ تصمیماتی برای بهره گیری از ظرفیت خیّران مدرسه ساز، بانک ها و بنیادهای عام المنفعه برای کمک به بازسازی مدارس آسیب دیده در اثر زمین لرزه اردیبهشت ماه خبر داد.
وی با اشاره به یکی از بخشنامه های کشوری مربوط به استانداردسازی مدارس غیردولتی و پیش دبستانی ها نیز با بیان این که برخی مفاد و شرایط مندرج در این بخشنامه در حد ایده آل و فراتر از شرایط موجود در استان تنظیم شده است، تصریح کرد: باید ضمن تعریف شرایط حداقلی مطابق با امکانات کنونی استان و برنامه ریزی برای ارتقای شرایط در بلندمدت، مشوق هایی هم با هماهنگی شهرداری و فرمانداری ها برای سرمایه گذاران مدارس غیردولتی و مراکز پیش دبستانی درنظر گرفته شود.
غلامرضا عوض زاده فرماندار مانه و سملقان نیز در این نشست با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در این شهرستان، بازسازی 142 کلاس درس در کمتر از 4سال با هزینه ای معادل 160 میلیارد ریال را رویدادی بی سابقه در تاریخ این شهرستان توصیف کرد و گفت: 22 مدرسه نیز استانداردسازی شده ولی برای تخریب و بازسازی شمار دیگری از مدارس فرسوده به اعتبارات تکمیلی نیاز است.
مجید پورعیسی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان هم در این نشست با اعلام آمادگی کارگروه اقتصاد مقاومتی برای حمایت از مصوبات شورای آموزش و پرورش گفت: برای تأمین اعتبار طرح های بازسازی یا تجهیز مدارس استان باید بیش از پیش از ظرفیت خیّران و کمک های مردمی و دیگر دستگاه ها یاری جست.
در پایان این نشست، تصمیماتی برای مدیریت یکنواخت مدارس و مراکز پیش دبستانی غیردولتی، تأمین هزینه های اردوی ملی سازمان دانش آموزی، انسداد مبادی بی سوادی، واگذاری اراضی دراختیار هنرستان ها و آموزشکده های کشاورزی استان به بخش غیردولتی برای نوسازی و تجهیز آن ها و آماده سازی مدارس استان برای بازگشایی در مهر 96 اتخاذ شد./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار