عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی را تسریع می کند.
کد خبر: ۴۶۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰ 15 July 2017
علی قربانی روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه موافق تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت هستم گفت: با توجه به اینکه در سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی افزایش صادرات مورد تاکید قرار دارد، به یقین تفکیک حوزه تجارت از صنعت و معدن، به افزایش صادرات کشور کمک می کند.
وی افزود: با ادغام وزارت بازرگانی و وزارت صنایع و معادن، بازرگانی به حاشیه رفت و به علت کم توجهی به این بخش، حقوق مصرف کننده نیز به درستی رعایت نشد.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون انتزاع و نتایج اجرایی شدن آن در تنظیم بازار محصولات کشاورزی گفت: با ادغام صورت گرفته در چند سال گذشته، اهداف تنظیم بازار محصولات کشاورزی محقق نشد و تولید کنندگان نتوانستند به سود مورد انتظار دست پیدا کنند.
قربانی تصریح کرد: پس از قانون انتزاع، امور بازرگانی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد اما در این مدت این وزارت نتوانسته است در تنظیم بازار موفق عمل کند.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: در مدیریت های اقتصادی، باید به سمت تخصصی شدن امور پیش برویم و در این باره موارد مربوط به بازار و تنظیم بازار باید به صورت تخصصی مدیریت شود.
وی خاطرنشان کرد: با ادغام صورت گرفته و ایجاد وزارت صنعت، معدن تجارت مدیران کل در استان ها نتوانستد به طور یکسان به بخش های مختلف توجه کنند و بعضا از یک بخش غفلت شد.
وی تاکید کرد: تفکیک حوزه تجارت از صنعت و معدن می تواند به نفع تولیدکنندگان باشد.
قربانی افزود: وزارت کشاورزی در چند سال گذشته پس از اجرایی شدن قانون انتزاع، نتوانسته است موفق عمل کند و کشاورزان در بازار با مشکل جدی روبه رو بودند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته، پیازکاران و گوجه فرنگی کاران خراسان شمالی به علت قیمت پایین این محصولات انگیزه ای برای برداشت نداشتند و بسیاری از محصولات این تولید کنندگان بر روی زمین ماند.
نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی گفت: در سایر استان ها نیز وضعیت همین بود و هندوانه کاران به خاطر اینکه برداشت توجیه نداشت، محصولات خود را بر روی زمین رها کردند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه زمانی که این مشکلات از بخش کشاورزی را به وزارت صنعت،معدن و تجارت منعکس می کنیم این وزارتخانه اعلام می‌کند که این امور به آنان ارتباط ندارد و وزارت جهاد کشاورزی نیز که وظیفه تنظیم بازار محصولات کشاورزی را بر عهده دارد، وظیفه خود را به درستی انجام نداده است.
وی گفت: متاسفانه برخی مسئولان فکر می‌کنند کوچک شدن و تفکیک وزارت خانه اقتدار و قدرت آنان را کاهش می‌دهد و به همین لحاظ نیز بعضا در برابر این تفکیک مقاومت می‌ شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار