ستاد استانی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی روز گذشته در محل سالن جلسات استانداری خراسان شمالی تشکیل شد.
کد خبر: ۴۶۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱ 16 July 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه مقدمات برگزاری جشنواره تئاتر رضوی، از بهمن ماه سال ٩٥ با ارسال فراخوان آغاز و در دو بخش داوری آثار در حال انجام است، گفت: بخش نخست مربوط به ارسال متن نمایش ها بوده که در این راستا ١٣٣ متن به دبیرخانه رسیده و این تعداد نسبت به نسبت دور قبل، صد درصد افزایش داشته است.

حسین فرخنده با اشاره به اینکه ٤٤ اثر در مرحله بازخوانی متن پذیرفته و کار بازبینی آغاز شده است، ادامه داد: در نهایت با تشخیص هیئت داوران، هشت الی ١٠ اثر در مرحله پایانی پذیرفته می شود.

وی یادآور شد: خراسان شمالی مردادماه امسال، برای هفتمین دوره افتخار میزبانی از جشنواره ملی تئاتر رضوی را دارد و این استان شاهد بزرگ ترین جریان تئاتر دینی کشور است که نقش ارزنده ای در معرفی پتانسیل های فرهنگی-هنری استان دارد.

وی از دستاوردهای ارزشمند میزبانی از جشنواره تئاتر رضوی را، ساخت ششمین پلاتوی تخصصی شمس جهت اجرای تئاتر در مرکز استان، با اعتبار ٥٠٠ میلیون تومان و با زیربنای ٥٠٠ متر مربع جنب سالن گلشن بجنورد عنوان کرد و افزود: این پروژه طی ٦ ماه به اتمام رسید و از برکات اثرگذار جشنواره ملی تئاتر رضوی، بوده که با اعتبار ٧٠ میلیون تومان تجهیز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی با بیان اینکه هرسال هشت هزار نفر در مرکز خراسان شمالی، از نمایش ها و آثار برگزیده جشنواره تئاتر رضوی، بازدید می کنند، خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال نیز ٢٨ استان کشور شرکت می کنند که بیشترین مشارکت مربوط به استان های تهران و خراسان شمالی بوده است.

فرخنده همچنین از حضور هنرمندان شاخص کشور جهت داوری این جشنواره خبر داد و تصریح کرد: نمایش نامه نویسی نیز از پایه های مهم تئاتر کشور است که ٥٣ اثر از ٢٧ استان کشور به دبیرخانه استان واصل شده و تا ٢٧ تیرماه کار داوری پایان می یابد.

وی با بیان اینکه امسال نظر استاندار خراسان شمالی در رایزنی با وزارتخانه بر این بوده که تمام اقدامات تصمیم گیری تا عملیاتی جشنواره تئاتر رضوی و مراحل اجرایی و سیاست گذاری، داخل استان باشد، زمان برگزاری جشنواره ملی تئاتر رضوی را از مورخه هفتم لغایت یازدهم مردادماه ذکر کرد.

فرخنده با بیان اینکه در دهه کرامت، برنامه های متنوع فرهنگی هنری توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: شب شعر و برنامه های متنوع فرهنگی، موسیقی و هنری از جمله برنامه ها است که شاخص ترین آن ها نیز میزبانی از جشنواره ملی تئاتر رضوی است.

فرماندار بجنورد، در این نشست از مسئولان مربوطه خواست تا جهت برگزاری هرگونه برنامه تئاتر خیابانی و نمایش های عمومی، هماهنگی لازم را با فرمانداری داشته باشند تا مجوزهای لازم به صورت مجزا برای هر برنامه، صادر شود.

محمود ثمینی با بیان اینکه باید سهم خراسان شمالی در ارتقاء فرهنگی و تقویت گروه های فرهنگی هنری به خصوص تئاتر، در میزبانی از جشنواره تئاتر رضوی به صورت عدد و رقم پایش شود، اظهار کرد: انتظار می رود میزبانی از اینگونه جشنواره ها در مسائل اقتصادی استان نیز اثرگذار بوده و به صورت مشخص سهمی عاید کاسب و بازاریان شود که این مهم از طریق خرید مایحتاج جشنواره از محصولات داخل استان محقق می شود.

مدیرکل دفتراجتماعی استانداری خراسان شمالی نیز پیشنهاد داد تا نشستی با مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شود و برنامه ریزی لازم جهت حضور دانش آموزان به ویژه شاگردان کلاس نهم که در آستانه انتخاب رشته هستند، در جشنواره تئاتر رضوی انجام شود.

فریبا باقری باغان با بیان اینکه ٢٦ منطقه آسیب زا در بجنورد شناسایی شده است، تصریح کرد: پیشنهاد دیگر به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این است که درصدی از بلیط نمایش ها را، به صورت رایگان با هماهنگی شهرداری، در اختیار جوانان علاقمند و بی بضاعت حاشیه نشین بجنورد قرار دهند تا همه اقشار جامعه از این برنامه فرهنگی بهره ببرند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار