در نشست مشترک استاندار و معاون وزیر تعاون مطرح شد؛
شهرستان مرزی راز و جرگلان در خراسان شمالی با توسعه ظرفیت های حوزه تعاون به زودی به شهرستان نمونه این بخش اقتصادی در کشور تبدیل می شود.
کد خبر: ۴۶۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۹ 19 July 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ، معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به همراه شماری مدیران زیرمجموعه این وزارتخانه، به بجنورد سفر کرده اند، در دیدار استاندار خراسان شمالی از انعقاد قرارداد مشترکی خبر داد که بین این معاونت و دستگاه های ذی ربط برای ارتقای ظرفیت های بخش تعاون در راز و جرگلان روی آن تفاهم شده است.
سید حمید کلانتری با یادآوری نمونه هایی از ظرفیت های توسعه بخش تعاون در راز و جرگلان ازجمله پرورش اسب اصیل ترکمن، توسعه نوغانداری و صنعت ابریشم، فرش و صنایع دستی و قابلیت های این شهرستان در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: با توجه به تصویب لایحه تخصیص 1.5 میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی و شهرهای با کمتر از 10 هزار نفر جمعیت، انتظار می رود حوزه تعاون نیز از این تسهیلات با بهره پایین برای ارتقای ظرفیت های خود بیشتر بهره بگیرد.
وی با اشاره به طرح های در دست اجرای این وزارتخانه نظیر روستا-تعاون و شهر-تعاون تصریح کرد: این برنامه ها برای فعال تر کردن ظرفیت های بخش تعاون در روستاها و شهرستان ها به تناسب استعداد و قابلیت های هر منطقه تعریف شده است و اجرای آن ها زمینه ساز تحرک بخشی به فعالیت های توسعه اقتصادی مناطق و استان ها خواهد شد.
استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست مشترک با اشاره به نقش آفرینی علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در این استان، توجه و نگاه ویژه مجموعه های ذیل این وزارتخانه برای توسعه بخش های گوناگون اقتصادی این خطه را مورد تأکید قرار داد.
محمدرضا صالحی هم چنین تقویت منابع مالی، تسهیلاتی و مدیریتی برای تسریع در فرایندهای توسعه ای استان، به خصوص در حوزه تعاون را خواستار شد و افزود: در این راستا باید از توان بنیادها و نهادهای مالی و توسعه ای بیشتر بهره گرفت.
حمایت موثر بانک توسعه تعاون از طرح های اشتغالزای نیازمند نقدینگی، هم چنین تسهیل مشارکت بنگاه ها و نهادهای مالی بزرگ کشور در حمایت از توسعه بخش تعاون در خراسان شمالی، از دیگر نکات مشترک مورد تأکید مقام عالی دولت در استان و معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این دیدار بود./
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار