معاون استاندار :
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: نوع برخوردها با آسیب های اجتماعی باید بر مبناء رعایت قانون و حقوق شهروندی و همچنین اقدامات بر اساس نیازهای روز جامعه باشد
کد خبر: ۴۶۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰ 19 July 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری  ، محمد تقی ایرانی در نشست ستاد فرهنگی، اجتماعی و مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان اظهار داشت: ما باید به نفع مردم و جامعه گفتمان شخصی را در حوزه ی آسیب های اجتماعی کنار گذاشته و از یک گفتمان واحد پیروی و وحدت و هم افزایی را در این حوزه افزایش دهیم.
وی ادامه داد: ورود و حضور آحاد جامعه و به ویژه نهادها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی ذی ربط در برخورد با آسیب های اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی باید به موقع و مناسب باشد چرا که کاهش آسیب ها در جامعه نیازمند عزم و اراده ی ملی است.
ایرانی کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه های طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی و اجتماعی را از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید دانست وافزود: که خوشبختانه ورود دولت در این حوزه بسیار مطلوب بوده است.
ایرانی به نقش موثر سازمان های مردم نهاد در حوزه ی آسیب های اجتماعی اشاره داشت و گفت: حضور سمن ها در کاهش این آسیب ها با نگاه انسان دوستانه بوده و خوشبختانه سمن ها در مدت زمان کوتاه اقدامات و فعالیت های خوب و تاثیرگذاری را انجام داده اند و البته در این حوزه جهت رشد و توسعه نشاط عمومی خواستار حضور اندیشمندان، افراد آگاه و صاحبان نظر هستیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی وحدت را نماد اصلی استان معرفی کرد و گفت: قومیت های مختلف استان سالیان دراز بطور مسالمت آمیز در کنار هم زندگی کرده اند و این وحدت و هم افزایی باید در تمامی حوزه ها توسعه یابد چرا که با تحقق این امر مشکلات و مسائل بهتر از گذشته مدیریت خواهد شد.
محمد تقی ایرانی به مشارکت ۸۱ درصدی مردم استان در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری اشاره داشت و افزود: این حضور بانشاط و آگاهانه در پای صندوق های رای بار دیگر مشارکت حداکثری سیاسی را برای استان رقم زد و هم اکنون ما باید این حضور را مغتنم شمرده و از فرصت به وجود آمده برای افزایش نشاط اجتماعی بهره مند شویم.
ایرانی تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه ی اقتصادی و جذب سرمایه مشارکت ها آغاز شده است و بنابراین باید با مدیریت درست در حوزه های مختلف مردم را نسبت به پیرامون و مسائل موجود جامعه حساس کرده و با تکیه بر وحدت و انسجام ملی مشکلات را حل و آسیب ها را کاهش دهیم.
وی با تاکید بر اینکه آسیب های اجتماعی باید به عنوان یک مسئله جدی دغدغه همگانی باشد کرد: بیشترین توقع استان در حوزه ی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی همراهی و همدلی بیشتر مجموعه ها و نهادهای مختلف ذی ربط در این حوزه است.
ایرانی در ادامه بر توجه به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تاکید داشت و مطرح کرد: موانع موجود برای ایجاد نشاط اجتماعی باید با تعامل و همکاری همه جانبه برطرف شود و با یک برنامه ریزی غنی و مناسب جوانان و نوجوانان ما بیشتر از گذشته از فضای فرهنگی جامعه برخوردار شوند و توجه به اوقات فراغت آنان تنها معطوف به آموزش پرورش نباشد و بلکه تمامی نهادهای اجتماعی مختلف در این عرصه حضوری آگاهانه داشته باشند.
وی با بیان این مطلب که جوانی دوران هیجانات مختلف است، تصریح کرد: این هیجانات حذف شدنی نیست و بلکه باید به درستی کنترل و مدیریت شود.
ایرانی اشاره داشت: امروز دختران ما در عرصه های مختلف افتخارآفرین هستند و بنابراین اهمیت و توجه ما به این فضا باید بیشتر شود و این را بدانیم که دولت پایبند به پاسخگویی به مطالبات مردم به ویژه جوانان و بانوان است.
ایرانی حوزه های اجتماعی را جایگاه و پایگاه اصلی پاسخگویی به نیازهای جامعه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اقدامات خوبی از سوی استان انجام شده است و با همکاری دهیاران و شوراها در حوزه ی روستایی آموزش های خوبی توسط سازمان بهزیستی، کمیته امداد و نهادهای اجتماعی ارائه شده است.
در ادامه این نشست رئیس اداره آسیب های اجتماعی وزارت کشور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توجه جدی به امر کاهش آسیب های اجتماعی در کشور افزود: توجه به آسیب های اجتماعی از اولویت های اصلی وزارت کشور است.
امیر هوشنگ عندلیبیان گفت: هدف اصلی از انعقاد تفاهم نامه مابین وزارت کشور و دستگاههای اجرایی استفاده از ظرفیت دستگاهها و و رعایت چارچوب تقسیم کارملی و افزایش هم افزائی و همگرائی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است.
عندلیبیان اشاره داشت: خط مشی وزارت کشور به سمت حرکت جهادی در حوزه ی آسیب های اجتماعی است و خوشبختانه بنابر آمار و گزارشات در سال گذشته شاهد کاهش یک درصدی طلاق توافقی، 7درصدی قتل، ۱۵ درصدی نزاع، ۳ درصدی سرقت و ۴۶ درصدی جرایم خشن بوده ایم.
وی مطرح کرد: خوشبختانه وضعیت استان خراسان شمالی در پیشگیری، درمان و برخورد با آسیب های اجتماعی و کاهش آن نسبت به سایر استان ها مطلوب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار