جزئیات بسته های اشتغال فراگیر در راستای بهبود فضای کسب و کار ابلاغ شد.
کد خبر: ۴۶۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶ 19 July 2017

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی به خبرنگار ما گفت: اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی از جمله بسته های اشتغال فراگیر است که 540 نفر سهمیه خراسان شمالی است.
«مجتبی نجفی» افزود: طبق این طرح، افراد زیردیپلم نیز می توانند به شکل تجربی وارد محیط کار واقعی شوند و از معافیت های در نظر گرفته شده ، استفاده کنند.
وی مشوق های بیمه سهم کارفرمایی را نیز از دیگر بسته های اشتغال فراگیر دانست که نقش زیادی در جذب افراد دارد و  هنوز اجرای آن ابلاغ نشده است.
وی با اشاره به این که طرح کارورزی دانش آموختگان از دیگر بسته های اشتغال فراگیر است، ادامه داد: از 150 هزار نفر سهم طرح کارورزی، 2 هزار و 565 نفر سهم خراسان شمالی است که یک سهم 15 هزار نفری مشترک نیز در نظر گرفته شده است که اگر استانی سهمیه اش به اتمام رسید، از این سهمیه هم بتواند استفاده کند.
وی ساماندهی اعزام نیروی کار به خارج از کشور، طرح روستا، تعاون و معافیت کارگاه های زیر 5 نفر را از جمله طرح های مشمول قانون تأمین اجتماعی دانست که هنوز ابلاغیه اجرای آن ها صادر نشده است.وی توزیع تسهیلات یارانه را یکی دیگر از بسته های حمایتی در بحث بهبود فضای کسب و کار مطرح کرد و گفت: از محل بندهای «الف» و «ب» تبصره 18 قانون بودجه سال جاری نیز قرار است، 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار در کشور توزیع شود که سهمیه استانی هنوز مشخص نشده است.«نجفی» پرداخت تسهیلات در قالب رسته های اشتغال زا را متفاوت با سال های دیگر دانست و گفت: این تسهیلات به هر طرحی پرداخت نمی شود بلکه طرح ها از قبل بررسی و از طریق وزارتخانه اعلام می شود.وی اظهارداشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده حدود 15 هزار فرصت شغلی تا پایان سال در استان ایجاد می شود./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار