حدود ده سال قبل بود که با آغاز پروژه مسکن مهر بذر امید در دل آن هایی که آرزوی خانه دار شدن داشتند کاشته شد.
کد خبر: ۴۶۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۷ 19 July 2017
 حدود ده سال قبل بود که با آغاز پروژه مسکن مهر بذر امید در دل آن هایی که آرزوی خانه دار شدن  داشتند کاشته شد.
اما پروژه مسکن مهر کوی وحدت شیروان نه تنها باعث نشد این افراد به آرزوی خود برسند و خانه دار شوند بلکه خود این پروژه زمینه ساز مشکلات دیگری برای آنان شد.
هزار و 702 واحد در کوی وحدت شیروان باید تکمیل و تحویل داده شود و به همین تعداد خانواده که عموما از قشر کم در آمد هستند منتظر تحویل این خانه ها هستند.یکی از متقاضیان مسکن مهر شیروان با گلایه از وضعیت موجود می گوید: چند سال است که چشم انتظار تحویل مسکن هستیم اما هر سال وعده های جدیدی می شنویم. «مقدم» با بیان این که حداقل سرمایه ای را که داشتیم  به امید خانه دار شدن برای ثبت نام مسکن مهر پرداختیم می افزاید: با طولانی شدن پروژه و نوسانات قیمت ها شرکت ها خواستار افزایش آورده نقدی شدند که همین موضوع دوباره مشکلاتی را برای متقاضیان که بسیاری از آن ها از بین افراد کم درآمد جامعه هستند به وجود آورد. یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر، طولانی شدن پروژه را دلیلی برای افزایش هزینه های ساخت می داند و اظهارمی دارد: این موضوع باعث شد شرکت ها نتوانند به تعهداتشان عمل کنند و در نتیجه مشکلات جدیدتری به وجود آمد.
«نبی زاده» ادامه می دهد: برای تامین آورده وام گرفتیم و اقساط وام نیز به اجاره خانه اضافه شده است و هنوز خبری از تحویل مسکن نیست.وی جانمایی نامناسب مسکن مهر شیروان در کوی وحدت را از عوامل مهم طولانی شدن پروژه بر می شمرد و تصریح می کند: جانمایی نامناسب باعث افزایش هزینه های لازم برای اجرای تاسیسات زیربنایی و تحمیل این هزینه ها به دولت شده است که همین مسئله طولانی شدن اجرای زیرساخت ها در مسکن مهر شیروان را در پی داشته است.در همین ارتباط رئیس اداره راه و شهرسازی شیروان تعداد کل واحدهای مسکن مهر کوی وحدت شیروان را هزار و 702 واحد ذکر و تصریح می کند: 80 درصد واحدها، بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.«محمود رضازاده» با بیان این که تاکنون 56 واحد تحویل مالکان داده شده است، می افزاید: عملیات اجرایی 156 واحد دیگر نیز در حال اتمام است و در مرحله قسط بندی و تحویل قرار دارد. وی از پیشرفت 98 درصدی 200 واحد دیگر نیز خبر می دهد و اظهار می کند: این 200 واحد تا یک ماه آینده تکمیل شده و به مالکان تحویل داده خواهد شد و امیدواریم تمام پروژه های با پیشرفت بالای 90 درصد تا شهریور ماه تحویل متقاضیان داده شود.
وی به 20 درصد از واحدهایی که پیشرفت کمتری نسبت به بقیه دارند نیز اشاره و ابراز می کند: در رابطه با شرکت هایی که با مشکل روبرو شده بودند و پروژه شان متوقف شده بود تدابیری اتخاذ شد و مشکلات آن ها حل شده و با افزایش تسهیلات، دستور کار به انبوه ساز داده شده و پروژه فعال شده است.
وی شرکت مهر اتحاد با 108 واحد را یکی از شرکت هایی می داند که با مشکلات عدیده ای روبرو بوده است و می افزاید: این شرکت به دلیل عدم دریافت کد پروژه به یک شرکت دیگر که دارای کد پروژه بوده است پیوند داده شده و با تکمیل روند اداری به زودی فعال خواهد شد.وی همچنین شرکت مهر قائم با 168 واحد و 60 درصد پیشرفت فیزیکی را یکی دیگر از پروژه هایی می داند که نسبت به بقیه عقب تر است و می افزاید: در این پروژه نیز انبوه ساز خلع ید شده و اجرای ادامه پروژه به شرکت جدید واگذار شده است.
وی به جانمایی نامناسب پروژه مسکن مهر شیروان در کوی وحدت اشاره می کند و با بیان این که این مسئله باعث افزایش هزینه ها برای توسعه زیرساخت ها شده است، می گوید: توزیع شبکه های آب، برق و گاز توسط شرکت های خدمات رسان انجام گرفته است و در این خصوص مشکل خاصی وجود ندارد.
«رضازاده» ادامه می دهد: 50 درصد خیابان کشی و آسفالت کوی وحدت نیز انجام شده و به دلیل عدم اعتبار در حال حاضر کار متوقف شده  است که پیگیر تامین اعتبار از طریق اداره کل راه و شهرسازی هستیم که امیدواریم باقیمانده پروژه نیز به اتمام برسد.
وی می افزاید: مزایده نانوایی و واحدهای تجاری نیز برگزار و این واحدها واگذار شده و در مهلت مقرر باید توسط مالکان تکمیل شود و به بهره برداری برسد./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار