پیام استاندار خراسان شمالی به دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی
کد خبر: ۴۶۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵ 23 July 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی استانداری  متن پیام محمد رضا صالحی به شرح ذیل است:
خواستگاه دین و هنر فطرت کمال طلب ،حقیقت جو و زیبا پسند آدمی است  ،که هدفش رشد وتعالی انسان وایجاد جامعه ای ایده آل و آرمانی است. 
در دین مبین اسلام نیز هنر قدسی نمود و نماد وحدت الهی است که هنرمند با استعداد درونی خویش این وحدت را استنتاج نموده و آن را برحسب مهارت خویش به لباس زیبایی ملبس می سازد.
پیوند دین و مذهب  با هنر یکی از ارزشمندترین مولفه های فرهنگی ما ایرانیان است؛ دارایی ارزشمندی که با توجه به مسائل اخیر دنیای اسلام و نیز دنیای متجدد، آدمی را از افتادن در ورطه¬ی افراط و تفریط  در حوزه نظر و عمل باز می دارد و اعتدال را برایمان به ارمغان می¬آورد.  
اینک دولت تدبیر و امید برخویش می بالد که در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی زمینه های تحقق این حماسه دینی و هنری را در استان خراسان شمالی "باب الرضا (ع) و گنجینه معرفتها" این کهن دیار آمیخته و آشنا با فرهنگ و هنر ناب اسلامی، ایرانی را فراهم نموده تا به برکت ساحت قدسی آن امام همام و به همت و ابتکار هنرمندان متعهد، جلوه هایی از مکارم و صفات حضرت امام رضا(ع)، در قالبی زیبا بازگو گردد. 
اینجانب ضمن تقدیرو سپاس از همه دست اندرکاران وخادمان این رویداد هنری، امیدوارم برگزاری این جشنواره نقطه عطفی در توسعه و تحول هنر دینی کشور عزیزمان باشد. 
توفیق و تکریم هنرمندان شایسته و استمرار حضورشان در عرصه هنر را از ایزد منان مسئلت دارم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار