با وجود گذشت ۷۷۰ روز از سفر روحانی به استان
کد خبر: ۴۶۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 24 July 2017
770 روز از سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت یازدهم به خراسان شمالی می گذرد اما هنوز بخشی از اعتبارات این سفر به استان اختصاص نیافته است؛ از جمله 980 میلیارد ریال اعتبار پروژه محور بجنورد- جنگل گلستان باقی مانده و به استان نرسیده است؛ پروژه ای که به گفته مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی «مهم ترین مصوبه سفر کاروان دولت به استان است». نرسیدن این اعتبار از یک سو و مطالبات 740 میلیارد ریالی پیمانکاران پروژه راه سازی محور بجنورد-جنگل گلستان از سوی دیگر باعث شده است کارگاه های این پروژه مهم تعطیل شود.
«مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با ایرنا گفت: اجرای پروژه راه سازی بجنورد به جنگل گلستان یکی از مهمترین مصوبه های سفر کاروان دولت به استان است که با اعتبار هزار و 650 میلیارد ریال در دست پیگیری قرار گرفت. «یزدان عنبری» با بیان این که اکنون پرداخت 980 میلیارد ریال از این اعتبار مصوب باقی مانده است تصریح کرد: استاندار خراسان شمالی در نشست با وزیر راه و شهرسازی برای تامین بقیه اعتبارات مصوب و شتاب بخشیدن به تکمیل این پروژه پیگیری هایی انجام داده و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این باره پیگیر است و امید می رود تا با تزریق اعتبار، اجرای کارها سرعت گیرد». این در حالی است که «عنبری» در این گفت و گو از نتیجه این نشست و پیگیری های صورت گرفته خبری نداده که آیا منتج به نتیجه خاصی شده است یا نه.
حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» رئیس جمهور، 24 خرداد 94 در اجتماع مردم خراسان شمالی در استادیوم تختی بجنورد گفته بود: «در مجموع در سفر به خراسان شمالی 25 طرح و پروژه با 570 میلیارد تومان اعتبار برای این استان تصمیم گیری و همه این طرح ها در سال جاری و سال آینده اجرایی خواهد شد. طرح هایی که مصمم هستیم به حول و قوه الهی در دولت یازدهم در خدمت شما باشیم و انجام بدهیم عمدتاً در سال های 94 و 95 و برخی از آن ها در اوایل سال 96 با حمایت مردم و تلاش مسئولان، عملیاتی و اجرایی خواهد شد.
اولین آن تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان است که مسیر این بزرگراه که 250 کیلومتر است مجموعاً 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. کل این پروژه در سال های 94 ، 95 و اوایل 96 اجرایی خواهد شد.»
محور بجنورد- جنگل گلستان موسوم به جاده مرگ، با وجود همه اهمیتی که برای استان خراسان شمالی دارد اما  با گذشت بیش از 2 سال از سفر استانی دکتر «روحانی» به خراسان شمالی و وعده داده شده درباره اجرایی شدن آن حداکثر تا اوایل امسال، بخش های بسیار زیادی از آن هنوز چهار بانده نشده و کارگاه های راه سازی آن تعطیل شده و در بدترین شرایط اعتباری قرار دارد، با این حال متأسفانه اقدامی از سوی نمایندگان مجلس برای آن انجام نشده و حداقل تاکنون خبری در خصوص این که از سوی آن ها، قدم خاص و تأثیرگذاری برای آن برداشته شده به رسانه ها اعلام نشده است. نباید فراموش کرد این جاده امسال و تا روز گذشته 22 کشته داده است./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار