مدیرعامل آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی:
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: قیمت آب آشامیدنی خراسان شمالی ارزان‌تر از ۲۸ استان کشور است.
کد خبر: ۴۶۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 29 July 2017

غلامحسین ساقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هم‌اکنون قیمت آب در استان‌های خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری و خراسان شمالی کمترین میزان را دارد.

ساقی تصریح کرد: اگر بخواهیم مقایسه‌ای نسبت به قیمت آب در خراسان شمالی و خراسان رضوی داشته باشیم در محاسبات میزان مصرف و قیمت قبض، قیمت آب در استان ما یک‌پنجم خراسان رضوی است.

وی افزود: در حال حاضر به‌استثنای هزینه چاپ قبض،  آماده‌سازی و انتقال هر مترمکعب آب ۹۰۰ تومان هزینه در بر دارد که اگر هزینه‌های مختلف و معافیت‌های کمیته امداد، بهزیستی و ... را از آن کم کنیم صرفاً بابت هر مترمکعب آب ۲۵۰ تومان عاید آب و فاضلاب می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان آب و فاضلاب زیان داده است افزود: باوجود پایین بودن قیمت آب و هزینه‌ها دیگر، این شرکت با زیان سالانه روبه‌رو است و نیازمند کمک دستگاه‌های مختلف ازجمله شورای شهر و فرمانداری هستیم.

ساقی با اشاره به اینکه خوشبختانه مردم استان به الگوی مصرف توجه دارند افزود: خوشبختانه ۳۰ درصد مشترکان آب و فاضلاب استان در ماه زیر ۵ مترمکعب آب مصرف می‌کنند.

وی اظهار کرد: مصرف آب آشامیدنی امسال در زمان پیک مصرف تابستان در استان نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش‌یافته که این میزان در ساعت پیک مصرف رقم بالایی است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی همچنین اشاره‌ای به میزان خسارت زلزله اردیبهشت‌ماه امسال به تاسیستات آب و فاضلاب داشت و گفت: از این حادثه ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خسارت داشته‌ایم.

ساقی با اشاره به تجهیز مخازن ۱۰ شهر استان به قطع آنی گفت: خوشبختانه با نصب شیرهای قطع آنی میزان خسارت ما کاهش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی جزو معدود استان‌هایی است که به سیستم قطع آنی مجهز است گفت: هم‌اکنون ۶۲ مخزن در استان داریم که امیدواریم بتوانیم تمامی این مخازن را به سیستم قطع آنی تجهیز کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی با اشاره به اینکه کیفیت آب بجنورد مشکل چندانی ندارد افزود: ادعا نداریم که کیفیت آب بجنورد همچون تهران است اما باوجود انتقال آب‌ سد شیرین دره به بجنورد هم‌اکنون کیفیت آب این شهر مناسب و استاندارد است.

ساقی به بوی نامطبوع آب طی سال گذشته در برخی نقاط بجنورد اشاره و عنوان کرد: البته این موضوع به دلیل وارونگی آب اتفاق افتاد و امسال نیز به وجود آمدن این شرایط دور از انتظار نیست.

وی به هدف‌گذاری فاضلاب در استان و به‌خصوص بجنورد نیز اشاره کرد و گفت: طی ۲۷ سال گذشته صرفاً ۳۱ درصد منازل متصل به شبکه فاضلاب شده‌اند که با شاخص متوسط کشوری ۱۷ درصد اختلاف داریم.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی تصریح کرد: طی پنج سال آینده ۲۵ درصد هدف‌گذاری کرده‌ایم که علاوه بر آن امیدواریم ۱۷ درصد عقب‌ماندگی را نیز بتوانیم جبران کنیم.

ساقی افزود: طی ۲۷ سال گذشته صرفاً ۳۹۵ کیلومتر خط انتقال فاضلاب اجراشده است اما در سال‌های ۹۶ و ۹۷ امیدواریم بتوانیم ۱۲۵ کیلومتر فاضلاب شهری در سه شهر بجنورد، شیروان و آشخانه ایجاد کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار