استاندار خراسان شمالی در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر رضوی:
استاندار خراسان شمالی در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی خراسان شمالی(بجنورد) گفت : سرمایه اصلی تئاتر مخاطب است.
کد خبر: ۴۷۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲ 03 August 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ،  محمدرضا صالحی در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی در محل مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد، با بیان اینکه خراسان شمالی معروف به گنجینه معرفت هاست، یعنی گروه ها و اقوام مختلفی مانند ایران کوچک در آن حضور دارند، اظهار کرد: این اقوام با زندگی مسالمت آمیز و شناخت دین و ایران در کنار یکدیگر زندگی می کنند که این همدلی نشان از فرهنگ و معرفت این مردم است.

وی انقلاب اسلامی را، انقلابی فرهنگی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: کار فرهنگی برای دیگران انجام شده، در واقع خودسوزی و خودسازی است و خداوند خود را به عنوان هنرمندی که خلقت آورده است، معرفی می کند.

وی با اشاره به اینکه امید است بتوانیم برای دیگران هنرآفرین باشیم، افزود: هنر نردبانی برای به اوج رسیدن معنویت انسان است و جلوه ای از ذات اقدس الهی را نمایش می دهد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اجرای زنده بسیار سخت و تئاتر هنری است که در لحظه ها شکل می گیرد.

صالحی با اشاره به اینکه تمامی مراحل اجرای جشنواره تئاتر رضوی در داخل استان روند اجرایی خود را طی کرده است، اضافه کرد: سرمایه اصلی تئاتر مخاطب است و اگر استقبال لازم در سال های قبل و امسال نبود، توفیقات حاصل شده در زمینه جشنواره تئاتر رضوی نیز استمرار نداشت.

وی از دیگر فواید جشنواره تئاتر رضوی را معرفی فرهنگ مردم خراسان شمالی به وسیله سفیران و هنرمندان میهمان به سایر استان ها ذکر کرد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه این استان پتانسیل های خوبی در زمینه تماشاگر و مخاطب تئاتر دارد، خواستار راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این آئین،، تئاتر رضوی را یکی از بزرگترین رویدادهای هنری کشور در آستانه میلاد امام رضا(ع)، را اتفاقی مبارک و مهم توصیف کرد و گفت: هنر تئاتر، آئینه تماشاگران حقیقت و زیبایی است.

حسین فرخنده با اشاره به اینکه تداوم برگزاری جشنواره تئاتر رضوی به رغم دشواری ها، نشانه از دلدادگی است، اظهار کرد: این برنامه برای سیر در دریای بی کران زیبایی و تبیین سیره زندگی امام رضا(ع) است که بی تردید غنای هنر تئاتر با اتصال به مخزن همیشه جوشان حکمت، زیبایی و اخلاق دو چندان می شود.

وی جشنواره تئاتر رضوی را چشمه ای پر فیض برای سیراب کردن روح های تشنه و گم گشته عنوان کرد و افزود: مردم فرهنگ دوست خراسان شمالی، که سرمایه های تئاتر این استان هستند در هر دوره با استقبال گسترده خود، حمایت همه جانبه ی از برنامه های فرهنگی داشته اند.

دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی از هشتم مردادماه جاری در بجنورد آغازشد و امروز یازدهم مردادماه جاری، آیین اختتامیه این جشنواره با حضور مسئولان کشوری و استانی در محل تالار گلشن بجنورد برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار