معاون استاندار:
معاو سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و همچنین دوران هشت سال دفاع مقدس بی بدیل و موثر بوده است.
کد خبر: ۴۷۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶ 07 August 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ، محمد تقی ایرانی در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار داشت: زنان چه در زمان انقلاب و چه پس از آن ایام نقش آفرین بوده و هستند و در دوران دفاع مقدس نیز اگر بانوان در صحنه نبودند و از جنگ پشتیبانی نمی کردند، امروز موفقیت های این دوران مثال زدنی نمی شد.
ایرانی با بیان اینکه زنان همواره سهم بسزایی در همه عرصه های اجتماعی  دارند، افزود: حضور حداکثری بانوان در انتخابات و فعالیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی موجب تقویت نظام و کشور شده است.
وی ادامه داد: امروز دختران شهداء باید بار سنگین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را به دوش بکشند و نقش زنان و بانوان مومنه به عنوان همرزم در جبهه های مختلف نبرد را به خوبی منتقل کنند چرا که نظام ما با تبعیت از اسلام حضور زنان در عرصه های مختلف را مد نظر قرار داده است.
ایرانی تاکید کرد: تمامیت ارضی و استقلال و عزت خودمان را مدیون شهدا هستیم و اگر شهدا نبودند و از خانواده خود نمی‌گذشتند امروز عزت کشور ما پایدار نبود.
وی تصریح کرد: شهداء متعلق به همه آحاد و مردم کشور است و جایگاه آنان با رعایت حقوق شهروندی همه ی شهروندان ویژه است چرا که آنان از جان و خانواده خود گذشتند تا هویت ما در جوامع مختلف حفظ شود.
ایرانی مصونیت و پیشرفت کشور را در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و همچنین رفع دغدغه ها و مشکلات ایثارگران از اولویت‌های مهم دولت عنوان کرد و گفت: اشاعه تفکر ایثار و شهادت مخصوص خانواده شهدا نیست و همه ی مردم باید نسبت به گرامیداشت یاد شهداء، جانبازان و ایثارگران اهتمام ویژه داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی افزود: در حوزه نشر آثار دفاع مقدس اقدامات خوبی در استان انجام شده است که البته این فعالیت ها و هماهنگی ها باید بیشتر از گذشته شود.
محمد تقی ایرانی در ادامه به دیدار استاندار خراسان شمالی با رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس کشور اشاره داشت و گفت: توجه به حوزه دفاع مقدس و اختصاص زمین برای ساخت باغ-موزه در بجنورد  نگاه و رویکرد ویژه استان است و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری از این مکان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار