معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری عنوان کرد؛
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده در دست بازنگری است، گفت: پیشنهاد اصلاحی استان برای این قانون تغییر فرصت برای رسیدگی به مالیات ارزش افزوده تولیدکنندگان و پیمانکاران از بازه ی زمانی ۳ ماهه به ۶ ماهه است.
کد خبر: ۴۷۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 08 August 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از استانداری ، محمود دلپسند در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: درخواست و وصول مطالبات سازمان های تامین اجتماعی و امور مالیاتی از پیمانکاران منوط به پرداخت اعتبارات توسط دستگاههای اجرایی باشد.
وی ادامه داد :در بسیاری از موارد پرداخت بدهی های پیمانکاران توسط دستگاههای اجرایی به موقع نیست و این موضوع  مطالبات سازمان های تامین اجتماعی و امور مالیاتی از پیمانکاران را با مشکل مواجهه کرده است.  
دلپسند افزود: به منظور حل این مسئله از ابتدای کار باید اطلاعات مربوط به انعقاد قرارداد مابین دستگاه های اجرایی و پیمانکاران به سازمان های تامین اجتماعی و امور مالیاتی ارسال و تا زمان پرداخت بدهی پیمانکاران جریمه ای شامل حال آنان نشود و همچنین رونوشتی از مکاتبات مربوطه نیز در اختیار پیمانکاران قرار گیرد.
محمود دلپسند پیمانکاران را رکن اساسی فعالیت های عمرانی استان عنوان کرد و در این راستا تشکیل کمیته رسیدگی به شکایات مناقصات را ضروری دانست و افزود: این کمیته به منظور رعایت عدالت اجرای کار، بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های پیمانکاران و همچنین انجام فعالیت های حمایتی از آنان به ریاست استانداری و دبیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکیل خواهد شد.
وی انجام پروژه های عمرانی در قالب مناقصات را رویکرد مهم دولت دانست و تصریح کرد: فراهم سازی فرصت های کاری عادلانه و متناسب با ظرفیت ها و توانمندی های پیمانکاران فرصتی مغتنم برای توسعه استان است که باید مورد توجه باشد.
دلپسند در ادامه به قانون ارزش افزوده اشاره داشت و گفت: اصل این قانون برمبناء شفاف سازی هرگونه فعالیت اقتصادی در جامعه است و اجرای آن موجب نظارت بر سلامت خدمات رسانی، جلوگیری از تخلفات احتمالی، رعایت عدالت اجتماعی خواهد شد.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی ادامه داد: به منظور رعایت حقوق شهروندی تمامی فرآیندهای مالی و اقتصادی باید از مبداء تا مقصد به درستی رصد شود و لوازم و تجهیزات توسط پیمانکاران و مردم باید از مبادی ذی ربط دارای صلاحیت خریداری شود و دستگاه مربوطه نیز باید در بحث نظارت اهتمام ویژه ای داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار