معاون استاندار خراسان شمالی:
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: برگزاری نمایشگاه مطبوعات، نشانه ای از آزادی خواهی مردم و رسیدن به بلوغ فرهنگی و اجتماعی در این استان است.
کد خبر: ۴۷۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 08 August 2017

به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، محمدتقی ایرانی در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های خراسان شمالی اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه سبب ارتقای فرهنگ رسانه ای در استان می شود.

ایرانی با اشاره به اینکه هنوز در ابتدای راه دموکراسی هستیم عنوان کرد: اول باید تلاش کرد تا این راه برقرار باقی بماند و در مرحله بعد این مسیر را گسترش داد.

وی فعالیت مطبوعات و رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی را یکی از نشانه های بلوغ سیاسی و فرهنگی دانست و افزود: در خراسان شمالی به این مهم دست پیدا کرده ایم.

وی تاکید کرد: همه ما باید در راستای گسترش دموکراسی در جامعه تلاش کنیم و رسانه ها نیز با فعالیت سازنده خود، مانع به هم ریختن ساختارهای فکری و اعتقادی در مردم شوند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: اندیشمندان جامعه امروز ما در حوزه مطبوعات قرار گرفته اند، چرا که تاثیرگذاری رسانه به مراتب از دیگر حوزه هایی نظیر طب، تکنولوژی و غیره فراتر رفته است.

ایرانی با اشاره به قدرت مطبوعات و رسانه ها در جامعه امروز به سبب تاثیر بر افکار عمومی، اظهار کرد: امروز مردم سالاری و دموکراسی بدون مطبوعات معنا پیدا نمی کند.

وی با بیان اینکه حق داشتن ارتباط آزاد رسانه ای در جامعه از جمله حقوق شهروندی به شمار می رود، گفت: امروز در نبود احزاب، این مطبوعات هستند که می توانند حرف مردم را بازگو کنند.

وی تصریح کرد: در خراسان شمالی مطبوعات به لحاظ عدد و رقم، کم تعداد هستند اما غنای کافی را دارند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه در این استان اعتقاد به کار فرهنگی و مطبوعاتی وجود دارد، اظهار کرد: به سختی های فعالیت در این حوزه آشنایی دارم.

ایرانی ابراز امیدواری کرد: با روند فعالیتی که در این زمینه در خراسان شمالی وجود دارد، در آینده شاهد افزایش مطبوعات و رسانه ها و همچنین فعالیت آنان در آرامش و آزادی کامل باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کتاب می تواند هویت ما را ماندگار کند، گفت: مطبوعات به عنوان دستاورد معاصر بشر، نقش مهمی در آگاهی بخشی به جامعه دارد که باید از حمایت آنان غافل شد.

وی با تاکید بر اینکه از هر رسانه ای که در خراسان شمالی فعالیت دارد، فارغ از تیتر و لوگوی آن، حمایت می کنیم عنوان کرد: حتی اگر منتقدی هم باشد از این حیث مستثنا نیست.

معاون اجتماعی و سیاسی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه مدیری که خود را بی نیاز از رسانه بداند، مدیر معاصر ما نیست، تاکید کرد: نگاه حرفه ای به رسانه و فعالیت های آنان باید در بین مدیران ما وجود داشته باشد.

ایرانی اظهار کرد: مدیران روابط عمومی نیز می توانند این نگاه حرفه ای را در سازمان خود نهادینه و ارتباط و تعامل مناسب با رسانه ها را برقرار کنند.

وی خواستار برخورد و رفتار حرفه ای از سوی رسانه ها با مسئولان شد و افزود: در کنار نقدهایی که مطرح می شود باید ظرفیت ها، توانایی و نکات مثبت نیز برای مردم بازگو شود.

ایرانی البته به برخورد حرفه ای مدیران با رسانه نیز تاکید کرد و گفت: اگر رسانه ای نقدی را مطرح می کند، نباید آن رسانه را به بدگویی و بداخلاقی متهم کرد.

وی خواستار برقراری ارتباط مثبت و سازنده مدیران با رسانه ها این پل ارتباطی مردم با مسئولان شد تا فضای تعامل در راستای توسعه استان بیش از پیش شکل بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار