محمد حسین علی نیا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت:خسارت های این سیل اخیر در شهرستان های استان درحال برآورد و ارزیابی نهایی است که پس از احصاء خسارت ها، گزارش های دستگاه های اجرایی به صورت مکتوب به وزارت کشور ارسال خواهد شد تا اعتبارات لازم تخصیص یابد.
کد خبر: ۴۷۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 14 August 2017
به گزارش اداره کل روابط عمومیتابناک خراسان شمالی از استانداری ؛محمد حسین علی نیا در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در خصوص سیل اخیر استان افزود:سیل اخیر که در تعدادی از شهرستانهای استان رخ داد موجب شد تا به محصولات کشاورزی، باغات و تاسیسات زیربنایی خساراتی وارد شود که متاسفانه یک نفر نیز در این حادثه جان خود را ازدست داد.
محمد حسین علی نیا در ادامه خاطرنشان کرد:خوشبختانه به دلیل اطلاع رسانی دقیق و جامع وهشدارهای صورت گرفته، احتیاط های لازم بعمل آمد و موجب شد تا خسارت جانی جدی را شاهد نباشیم
وی ادامه داد:تمام دستگاه های اجرایی متولی استان باید برای مقابله با بحران های احتمالی آمادگی بیشتری داشته باشند.
علی نیا افزود:با هماهنگی‌های انجام شده، هلال احمر, نیروی انتظامی و همه دستگاه‌های امداد و نجات باید در آماده باش کامل باشند تا در صورت بروز بحران به مردم خدمت‌رسانی کنند.
وی افزود: مهمترین نکته ای که باید زمان بحران مدنظر قرار گیرد تصمیم گیری در زمان های قبل ، حین و بعد از بحران است که در این راستا اطلاع رسانی و ارائه آموزش های لازم جهت مقابله با بحران وحوادث ناگهانی از طرف مراکز آموزشی وامدادی  ضرورت دارد.
محمدحسین علی نیا ادامه داد: تمام دستگاه های اجرائی باید حتما موضوعات  و خطرات احتمالی مربوط به حوزه اداری خودرا مطالعه ، بررسی و دسته بندی کنند تا قبل از هر اتفاقی برای آنها تصمیمات لازم اتخاذ شود.
وی بیان کرد:با جلب مشارکت های مردمی و ارائه آموزش های لازم به مردم بخصوص تامین امکانات لازم برای مقابله با بحران ها می توان جلوی خسارت های ناشی از بحران های طبیعی را گرفت.
علی نیا در ارتباط با آخرین وضعیت مناطق زلزله زده استان نیز اظهار داشت:خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته پیشرفت خوبی در بحث بازسازی مناطق زلزله زده انجام شده و به رغم اینکه هنوز اعتبارات در چرخه پرداخت قرار نگرفته اما بنیاد مسکن از منابع داخلی خود استفاده کرده است.
وی در ادامه تصریح کرد:طی آخرین بازدید صورت گرفته از مناطق زلزله زده تعدادی از واحدهای تخریب شده به طور کامل ساخته شده که البته هدف اصلی ما این است که قبل از آبان ماه و با آغاز فصل سرما تمام واحدها مورد بازسازی قرار گرفته و مردم اسکان یابند .
علی نیا در ادامه سخنان خود در خصوص مدیریت بحران آب استان نیز بیان کرد:باید ضمن اینکه به بحث مدیریت بحران آب به طور اساسی پرداخته شود تا رسیدن به مرحله بحران باید پیش بینی های لازم اتخاذ شود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان نیز گفت:از مجموع 3هزار و 632 پرونده تشکیل شده برای مناطق زلزله زده 2هزار و 422 پرونده مربوط به روستاها و یکهزار و 210 پرونده مربوط به مناطق شهری است.
علی محمدی ادامه داد:از تعداد 2هزار و 422 پرونده روستایی 791 پرونده منجر به انعقاد قرار داد با بانک های عامل شده و در مناطق شهری نیز 14 پرونده منجر به صدور پروانه ساخت شده  و 250 واحد که نیاز به مرمت داشته عملیات آن صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد:20 واحد در شهرستان مانه و سملقان و 6واحد در شهرستان بجنورد به کار خود اتمام داده اند.
گفتنی است:در پایان این جلسه مقرر شد تا بنیاد مسکن برای ادامه کار خود جهت کمک به مناطق زلزله زده زمان بندی خود را به روز کرده و از سوی دیگر دستگاه های اجرایی متولی نیز جمع بندی گزارش خسارت سیل اخیر را به صورت مکتوب ارایه داده و همچنین تیم های اجتماعی به مناطق زلزله زده استان اعزام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار